Annons

Vad tror ni om dessa två sigmalinser till Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle köpa 18-70. Det är riktigt prisvärt i paketet. 70 mm brännvidd räcker långt till att utforska vad du egentligen behöver. Och risken är stor att det inte är just Sigmas 55-200.

Alla snackar skit om expertgluggarna. Men kitobjektivet 18-70 + ett sigma 70-300 APO (2000:) får godkänt.

Fast inte heller Sigmas 70-300 är något vidare om man behöver kunna fotografer på stora bländare. Dock helt ok upp till 200 mm.

Den där annonsen lovar gott.

"...med en helt nyutvecklad bildprocess skapar vackra bilder med rätt känsla."
"...ger dig tillgång till professionell bildkvalitet..."
"...marknadens snabbaste..."
"...den helt nya auto pop-up blixten gör de enklaste och svåraste bilderna lätta att fånga..."

Man kanske skulle slå till. :)

PerFogelberg skrev:
Den där annonsen lovar gott.

"...med en helt nyutvecklad bildprocess skapar vackra bilder med rätt känsla."
"...ger dig tillgång till professionell bildkvalitet..."
"...marknadens snabbaste..."
"...den helt nya auto pop-up blixten gör de enklaste och svåraste bilderna lätta att fånga..."

Man kanske skulle slå till. :)

Prexis! Tror jag jojnar dig och fixar mängdrabatt, ty jag har alltid velat fånga en bild av de där bilarna som amerikanerna har skickat iväg till Mars. Med en bra bildprocess, yrkesmässig bildkvalité och den automatiska studsa upp blixten så måste detta vara kameran att fånga den svåraste bilden lätt. I alla fall kan jag inte komma på någon svårare bild.

Skönt att ni håller er till ämnet... Jag tolkar ändå svaren som att man bör satsa på Nikons kitoptik istället för sigmaprylarna....

Jag satt i samma sits innan jag köpte min d70 och överallt sa de med 18-70 gluggen utom på expert.....
Jag citerar vad en sa "annars blir det som att köpa en porsche med en fiat motor i".

Yankee skrev:
Jag satt i samma sits innan jag köpte min d70 och överallt sa de med 18-70 gluggen utom på expert.....
Jag citerar vad en sa "annars blir det som att köpa en porsche med en fiat motor i".

Jo det är ju lite så man tänker. Men frågan är om det är sant eller falskt :) Men hur som helst, jag köper med Nikonoptiken, om ingen skriver något väldigt intressant som talar för det motsatta...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar