Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skulle DU köpt till din Pentax om du reste till New York?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Hej!

Vad skulle du köpt om du reste till New York? Vad i Pentax-väg finns inte i Sverige, men over there?

Jag skulle köpt en Pentax-kameraväska som inte går att få tag i här och som frakten är för dyr för att betala...
 
Hej!

Vad skulle du köpt om du reste till New York? Vad i Pentax-väg finns inte i Sverige, men over there?

Jag skulle köpt en Pentax-kameraväska som inte går att få tag i här och som frakten är för dyr för att betala...


Jag skulle köpa ett paket som jag annonserar här på FS. hehe =)
 
Köpa ett paket och sälja av ist*D tror jag, kanske. Så en K20D, 16-50, blixt Pentax 540 och ett 50 1,4. Tror inte budgeten håller dock...
 
DA 10-17, Tamron 70-200, Sigma 18-50, FA* 85/1,4, Sigma 10-20, Sigma 100-300.


om jag hade pengar till allihop, jag kan inte riktigt bestämma mig så nu är det allt eller inget.
 
Man skall vara medveten om att om man inte tullar in prylarna (vilket man inte gör) så kan det bli kostsamt - om man blir kollad... ;)
 
Man skall vara medveten om att om man inte tullar in prylarna (vilket man inte gör) så kan det bli kostsamt - om man blir kollad... ;)

Hm... jo. *snyyyyyft*

Men nu blir det ingen NY-resa för mig. *snyyyyyft* Var på vippen att beställa resan för nu i oktober. Men så dyker det upp en grej på jobbet. Iofs kommer jag få åka till Polen, men där är lika dyrt som här. *AAaargh* (iofs läckert att fota där. Maaaassa knepiga byggnader. :D)

Siktar att åka till våren. *snyft*
 
Jag ska åka dit i November i år och har spanat in ett drömpaket som är mycket prisvärt.

http://www.adorama.com/IPXK20DKR1.html?searchinfo=k20d&item_no=10

Glöm inte skatten på 8,375%

De har en butik i New York dessutom. Så om du kommer iväg så är det nästan ett måste, iaf för egen del :)

BHP och Adorama är klart de 2 butiker man måste till!

Paketet har jag också kikat på... Men jag gillar min K10D och tar istället nästa kamera som Pentax släpper. Innan dess hoppas jag på att iaf ha fått tag i 50-135'an. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.