nicolez
Aktiv medlem
Jag har köpt en ny kamera och vill sälja min D80. Jag har dock väldigt svårt att värdera den. Jag ber på förhand om ursäkt för att jag inte kan kamera-anatomi. Jag hoppas mina förklaringar är tillräckliga
KAMERAHUSET
1) Kamerahuset är använt, inköpt sommaren 2007.
2) Kamerahuset är inte repigt men lite blankslitet på "knölen" på höger sida där fingertopparna vilar.
3) Den interna blixten fungerar inte, troligtvis på grund av glapp i kontaken, tydligen ett vanligt fel hos D80 enligt en säljare jag pratade med. Det går att ansluta extern blixt.
4) Förutom kamerahuset ingår förstås
- skyddet som används när kameran förvaras utan objektiv
- skyddet för blixtskon
- skyddet för displayen (har en liten spricka).
- kamerarem
5) Batterier, batteriladdare och minneskort ingår *inte*
OBJEKTIVET
1) Kit-objektiv
2) Nikon DX AF-S Nikkor 18-135mm 1:3,5-5,6 G ED. SWM IF Aspherical.
3) Plastgänga istället för metall.
4) Objektivet är i gott skick och jag skulle definitivt behålla det om jag inte köpt en D700.
5) Fram och bakstycke ingår
Förhoppningen är att sälja objektivet för att kunna köpa ett annat objektiv. (Tips mottages tacksamt).
KAMERAHUSET
1) Kamerahuset är använt, inköpt sommaren 2007.
2) Kamerahuset är inte repigt men lite blankslitet på "knölen" på höger sida där fingertopparna vilar.
3) Den interna blixten fungerar inte, troligtvis på grund av glapp i kontaken, tydligen ett vanligt fel hos D80 enligt en säljare jag pratade med. Det går att ansluta extern blixt.
4) Förutom kamerahuset ingår förstås
- skyddet som används när kameran förvaras utan objektiv
- skyddet för blixtskon
- skyddet för displayen (har en liten spricka).
- kamerarem
5) Batterier, batteriladdare och minneskort ingår *inte*
OBJEKTIVET
1) Kit-objektiv
2) Nikon DX AF-S Nikkor 18-135mm 1:3,5-5,6 G ED. SWM IF Aspherical.
3) Plastgänga istället för metall.
4) Objektivet är i gott skick och jag skulle definitivt behålla det om jag inte köpt en D700.
5) Fram och bakstycke ingår
Förhoppningen är att sälja objektivet för att kunna köpa ett annat objektiv. (Tips mottages tacksamt).
Senast ändrad: