Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skall jag fakturera

Produkter
(logga in för att koppla)

saab

Aktiv medlem
Jag har sålt en bild till en bok och skall nu fakturera för detta (trevligt), jag har beställt prislistan från BLF men ännu inte fått den. Problemet är att min kund måste avsluta sitt projekt och därmed betala min bild snarast. Jag skulle därför behöva veta vad jag skall fakturera. Bilden är 21*15 cm och boken trycks i 1500 ex.

Snälla är det någon som kan kolla i sin lista och meddela mig, i forumet eller genom kontakt via min profil.

Tack på förhand

/Jonas
 
Enligt vad jag kan läsa ur BLF's lista:

motsvarar bilden:
helsida: 1265:-
halvsida: 1100:-
omslag: 2525:-

Grattis förresten!

/Micke
 
Vill bara tipsa om att det kommer att pratas en hel del om prissättning för bilder på BLF:s fördrag under Landet Runt. Läs mer på www.blf.se

/Ulrik

PS. fFör att vara tydlig på avsändare, jag är med och arrangerar turnén. Så jag pratar lite i gene sak, men vet av erfarenhet att det kan vara en del funderingar kring hur prislistan ska tolkas. DS
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.