Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ska man ha portfolio till?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cassius

Aktiv medlem
Vad ska man ha en portfolio till? Min fotolärare vill att vi ska skaffa en portfolio till att ha våra "bästa" bilder i som vi då lätt kan plocka fram i trean för att göra ett slutprojekt.
Men vad brukar man annars använda en portfolio till? Ska hela portfolion ha samma tema eller ska det bara vara en plats där man slänger in sina bilder. Hmm, jag lite såna svar skulle jag vilja ha...

(Cassius) skrev:
...eller ska det bara vara en plats där man slänger in sina bilder...
ARGHHH, AJ, Aj Alvedon, fort...

En portfölj är ett sätt att visa kunder dina bilder på ett smidigt och avslappnat sätt.
är du på en reklambyrå, tidning eller pratar med ett brudpar som vill ha fotografering är portföljen din presentation av dig som fotograf.

Jag tillhör den klassiska skolan som anser att bilderna skall vara kopierade på samma sätt, har en vit kant skall alla ha det.
Bildurvalet skall inte spreta. Två sportbilder, ett brudpar, tre bilder på en tjej i underkläder och fyra bilder på husfasader hårt kopierade är NO, NO.

Jag har tre portföljer beroende på vem jag skall visa bilder för.

Antalet bilder skall styras av hur många riktigt bra bilder du har. Har du bara sju stycken kanonbilder så visar du sju bilder, fyll inte ut med åtta till bara för att det ser lite ut.

Visa det bästa.
Ha gärna tema.

Nu måste jag vila mig, frågan fick mig en smula ur balans...

Senast redigerad av en moderator:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar