Annons

Vad ska jag satsa på ??

Produkter
(logga in för att koppla)

ssral

Medlem
Har tittat runt lite . Men vad ska jag lägga mina pengar på ??

Minolta G400
Sony Cyber-shot DSC-V1
Canon PowerShot A80
Canon Digital Ixus "Serien"

Gillar Minoltan snabb start tid verkar
som man får mycket kamera för pengarna 2840 kr .

Sonyn "riktig" kamera ja vad ska man säga det är en riktig kamera . Minus för start tiden .

Canon A80 alla säger att det är en bra kamera .
Bra pris manuella inställningar för en lite peng .

Ixus serien har varit bra . Bra piont and shoot

Nu är jag bara en amatör men man kan ju bli bättre på att fotografera . Visst vill jag ha en kamera som går ner i fickan men där kan man väl dra gränsen lite .Samtidigt är det roligt med en kamera som man kan "mixtra" lite med . Och var ska man dra gränsen Minoltan 2840 kr medan V1 går på ca det dubbla 5500 kr är det värt tex att lägga ut dubbel så mycket eller ??

Jonas

Det finns en anlednig att folk rekommenderar A80 ;-)
Den är mycket bra och prisvärd.
Testvinnare i senaste FOTO för övrigt.

jag håller med föregående,,, A80 är en utmärkt kamera. Jag jobbar för tilfället på Scandinavian Photo och jag kan säga att den är ganska populär. Med skäl för det också. Kanon Kamera

Hej

ska du bara ha en liten smidig kamera till "point and shoot" så är G400 en bra kamera.
Ixusen har också gott rykte, fast inte lika snabb som G400.

Har själv en V1 och är väldigt nöjd (kostar just nu ca 4200:- på pixmania.com).
Det som V1 är bäst på är att den har 5MP 4*optisk zoom + att du kan ställa allting manuellt. Videomode på v1 är 640*480 i 25bilder per sekund(informationen om 16.6 bilder per sekund är felaktig) och du kan filma tills du fyllt minneskortet.

Jag är en fullständig amatör, men har märkt att det går att ta kul bilder med V1, ett smakprov

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=193140

Lycka till med valet

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar