ANNONS
Annons

Vad ska jag kolla på nylevererad 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)
chans skrev:
Ang."* Regn runt alla knappar, dyblöt väska, jacka och polo trots regnjacka utanpå, vattnet t.o.m. trängde in mellan batterigrepp och kamera, inga problem."

Plåtade en fotbollsmatch i höstats, regnet öste ner. Så fram med regnskydd för kamera och fotograf, i nästan hela matchen funkade kameran perfekt, när det var 5 minuter kvar "dog" kameran! Tänkte fan "vattenskada" som försäkringen antagligen inte vill ersätta. Men väl hemma startade kameran som vanligt och har inte märkt att den skulle tagit någon skada. Så nog är den tålig.

Några av bilderna som togs:

http://www.mffare.com/trio/sif2bilder.html

Glömde att skriva att regnskyddet bestod av en sönderklippt genomskinlig sopsäck (det andra låg hemma i gardroben), så kondensen var massiv inunder.

Wilhelm VP skrev:
Grejen är att jag lånade en demo kamera från ÅF från samma sändning som min kamera för att gämföra. Det blev exakt samma resultat med den med... testade med ÅFs blixt 580.

Jag förstår inte riktigt...
Vad säger åf och vad säger Canon till dig?
Om dom bekräftar att ett fel föreligger fixas detta på garantin eller så byts delen ut.
Om det skulle vara fel på en batch med kameror blir ju även där reparation eller utbyte aktuell.
Om samma fel finns på alla kameror är det ju konstigt att de flesta användare inte har några problem.

Lugn det löser sig!

Ja, tack så mkt ni som håller er till topic! Kloka råd och tankar.

Ni andra har intressanta åsikter, funderingar och diskussioner. Tyvärr blir huvudfrågan skymd när diskussionen spårar ur åt alla möjliga håll. Jag har givetvis plöjt igenom alla andra möjliga trådar om 20D, och andra DSLR, här på Fotosidan i jakt efter kunskap och andras erfarenhet så jag har redan följt diskussionen om blixtexponeringen mm på annat håll. Men tack för omtanken ändå.

Med vänlig hälsning, Marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar