Annons

Vad ska jag köpa för objektiv???

Produkter
(logga in för att koppla)

Anarcoma

Ny medlem
Det börjar närma sig jul och jag blir mer och mer köpgalen. I år är det dock lite roligare..jag har lite mer pengar i plånboken och dom kan jag tänka mig att lägga på min rätt så nya Canon EOS 300D.

När jag köpte den fick jag ett objektiv...ett 18-55.

Jag undrar lite ödmjukt vad jag ska komplettera med för objektiv...jag är en glad amatör men gillar verkligen att fota och kan därför tänka mig att lägga lite extra på att undvika den sämsta skiten.

Förslag?? någon?

jag är inte sjukt intresserad av att fotografera pyttepyttepyttesmå...skalbaggar. Inte heller så intresserad av att fota fåglar på en kilometers avstånd...

äh...fattarni.

gillar att fota människor...porträtt...sport

det jag har är bra...eller jag gillar det. men jag skulle vilja komma lite närmre objekt som är längre ifrån mig...

sen vill jag ha ett objektiv som släpper in mkt ljus...

Jag skulle nog vilja råda dig att vänta med köp tills du vet vad du behöver för brännvidder i ditt fotograferande..

Att bara köpa för att man har pengar som bränner i fickan låter inte helt vettigt i mina öron. Hetsköper du något nu för köpandets skull så är risken stor att du ångrar dig i framtiden när du kommer på något som du verkligen behöver köpa och saknar pengarna.

Mvh. Adrian som anser att fötterna är den bästa zoomen. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar