Kalle_B
Aktiv medlem
Såå... Jag har funderat ett tag på att hålla en 24h fototävling här i Göteborg. Stockholm har haft det några år med lyckat resultat och då anser ajgatt även vi Göteborgare borde kunna prova på det.
Notera att detta bara är lite lätt spånande bara, kommer låta det vara öppet ett tag så att ni kan komma med synpunkter, men grundtanken är:
Vi träffas runt 18:00 fredagen den första september
i slottskogen/delsjön området eller om ni har annat förslag.
Vi har snabb inräkning och går igenom lite saker och sedan får Ni springa fritt och plåta.
Vid vissa tidpunkter skall man komma till "samlingsplatsen" för lite uppdrag eller tävlingsfrågor och sedan får man springa ut igen.
Man tar med sig egen mat och det kommer finnas en eld som brinner hela tiden.
Man sover under en gran eller i tält, vilket som.
Målet med fotograferingen kommer vara att plåta vissa saker:
1st macrobild
1st natur/landskapsbild
1st djurmotiv, ej macro
1st porträttbild
1st solnedgång
1st nattbild
1st soluppgång
Jag kommer stå för dokumenteringen av Er stollar!
Ni planerar själva hur ni skall spendera tiden och hur ni skall fotografera, Era minneskort avgör hur många olika bilder ni tar av allt.
Väl hemma igen skall ni fixa alla bilderna och presentera dom i ett snyggt collage som Ni skall maila till mig. Jag sätter ihop en mycket temorär sida där man kan gå in och titta på allas biddrag. Sedan kommer ni få skicka ett mail till mig med vem ni röstar på föratt eliminera fusk.
Vinnaren får ett presentkort på Scandinavianphoto på det beloppet vi får in från deltagarna i deltagaravgift. Fler medlemmar=finarepris/fler pris
Förslag till avgift är 100:-
För att detta skall gå av stapeln krävs:
1. Bra väder
2. deltagande på minst 15-20 personer, gärna betydligt fler.
Tält eller granar för övernattning får ni stå med själva, är ni rädda för varg eller troll så delar man kanske på tälten.
Man måste komma ut ibland och av erfarenhet av våra andra träffar så kan detta bli skitskoj! Vi tjötar, käkar, fottar, får hjälp med frågor vi har funderat på, snackar allmänt runt fotografering, kanske får låna en glugg man varit sugen att köpa osv osv!
Nååå? Vad säger Ni? Förslag på ändring mottages, men i slutänden kommer jag avgöra vilket som verkar bäst. Går inte att tillfredställa alla.
Notera att detta bara är lite lätt spånande bara, kommer låta det vara öppet ett tag så att ni kan komma med synpunkter, men grundtanken är:
Vi träffas runt 18:00 fredagen den första september
i slottskogen/delsjön området eller om ni har annat förslag.
Vi har snabb inräkning och går igenom lite saker och sedan får Ni springa fritt och plåta.
Vid vissa tidpunkter skall man komma till "samlingsplatsen" för lite uppdrag eller tävlingsfrågor och sedan får man springa ut igen.
Man tar med sig egen mat och det kommer finnas en eld som brinner hela tiden.
Man sover under en gran eller i tält, vilket som.
Målet med fotograferingen kommer vara att plåta vissa saker:
1st macrobild
1st natur/landskapsbild
1st djurmotiv, ej macro
1st porträttbild
1st solnedgång
1st nattbild
1st soluppgång
Jag kommer stå för dokumenteringen av Er stollar!
Ni planerar själva hur ni skall spendera tiden och hur ni skall fotografera, Era minneskort avgör hur många olika bilder ni tar av allt.
Väl hemma igen skall ni fixa alla bilderna och presentera dom i ett snyggt collage som Ni skall maila till mig. Jag sätter ihop en mycket temorär sida där man kan gå in och titta på allas biddrag. Sedan kommer ni få skicka ett mail till mig med vem ni röstar på föratt eliminera fusk.
Vinnaren får ett presentkort på Scandinavianphoto på det beloppet vi får in från deltagarna i deltagaravgift. Fler medlemmar=finarepris/fler pris
Förslag till avgift är 100:-
För att detta skall gå av stapeln krävs:
1. Bra väder
2. deltagande på minst 15-20 personer, gärna betydligt fler.
Tält eller granar för övernattning får ni stå med själva, är ni rädda för varg eller troll så delar man kanske på tälten.
Man måste komma ut ibland och av erfarenhet av våra andra träffar så kan detta bli skitskoj! Vi tjötar, käkar, fottar, får hjälp med frågor vi har funderat på, snackar allmänt runt fotografering, kanske får låna en glugg man varit sugen att köpa osv osv!
Nååå? Vad säger Ni? Förslag på ändring mottages, men i slutänden kommer jag avgöra vilket som verkar bäst. Går inte att tillfredställa alla.