Annons

Vad menar redaktören?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats.J

Aktiv medlem
Har i uppdrag att leverera bilder, helst till i morgon tisdag före kl. 12.00, till en tidning. Redaktören vill ha bilderna i formatet "245 bredd och 180 hög".

Jag blir inte klok på vad han menar. Jag har mejlat till honom men inte fått svar än därför ställer jag även frågan här eftersom tiden rinner iväg.

Mvh
Mats

bredd/höjd-förhållande? Enhetslöst alltså, för att du ska kunna beskära bilden som du vill till de proportioner som den ska tryckas i?

Bara en gissning.

Om det är till en tidning som skall tryckas så kan man väl gissa att han vill att bilden skall vara 245 mm bred och 180 mmm hög. Den skall säkerligen in i en layout mall som dom använder som håller dessa mått.

Om det är till en tidning som skall tryckas så kan man väl gissa att han vill att bilden skall vara 245 mm bred och 180 mmm hög. Den skall säkerligen in i en layout mall som dom använder som håller dessa mått.

Det är vad jag också misstänker, att det är mm som han menar. Anledningen till att jag är osäker beror på att de bilder, som jag tidigare har levererat, har varit betydligt mindre i formatet (små mingelbilder). Och nu "drämmer" han tydligen till med ett format som täcker halva sidan i tidningen. :) Om jag inte får ett svar från redaktören i tid så kör jag på att han menar mm.

Tack för hjälpen.

Mvh
Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar