Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kostar en trådutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Jag frågade om priset på en trådutlösare hos YFO för nåt halvår sedan och de sa att det var över tusen kr.
Men nu när jag kollar på Scandinavian Photo's hemsida så kostar de bara nån hundralapp.

Undrar om jag jag har missat/missförstått nånting? För en trådutlösare är väl en sån man använder när man vill ta en bild utan att röra vid kameran för att det är risk för skakningsoskärpa t ex?

Om man vill köpa en sån till en Konica Minolta Dynax 5D, vad kan det kosta då tro? Och passar den i så fall även till en Sony A700?

Jag frågade om priset på en trådutlösare hos YFO för nåt halvår sedan och de sa att det var över tusen kr.
Men nu när jag kollar på Scandinavian Photo's hemsida så kostar de bara nån hundralapp.

Undrar om jag jag har missat/missförstått nånting? För en trådutlösare är väl en sån man använder när man vill ta en bild utan att röra vid kameran för att det är risk för skakningsoskärpa t ex?

Om man vill köpa en sån till en Konica Minolta Dynax 5D, vad kan det kosta då tro? Och passar den i så fall även till en Sony A700?

Det finns olika sorter. En del kommunicerar via IR och andra via radio. Den billigaste är att använda självutlösaren. Sätt den på 5-10 sekunder.

Jo, självutlösaren är ju en lösning, men det är inte bara vid långa slutartider jag vill använda den utan även när jag använder teleobjektivet (djurfotografering t ex). Vill kunna trycka av i exakt rätt ögonblick.
Men de på Scandinavian Photo, funkar de okej eller?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto