Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan man ta i betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
50-1500 kr/h är väl den spännvidden som definerar vad folk är beredda att arbeta för och hur mycket någon är beredd att betala ;)

Är det ett engångsuppdrag, har du firma, vem ska betala soc. avgifter, vem skall betala in skatten?
Är några av de frågor man bör ha med. Men det enkla svaret är 800 kr/h + moms om man får tro den rekommenderade prislistan. Sen skall man naturligtvis dra av skatt och soc. avgifter på detta.

om jag får jobbet så är det inget engångs uppdrag och jag är inte egenföretagare utan jag blir anställd av dom... Men jag ringde mäklar firman själv så vi har ju inte pratat om lönen ännu..

Timpris verkar inte uppskattas av mäklare, de vill helst ha fast pris per storlek/typ av objekt. Min prislapp för såna jobb är 2500kr ex moms för lägenhet upp till 75 kvm. 3500 kr ex moms för objekt med tomt eller lägenhet över 75 kvm.
Vet flera fotografer i Stockholm som har ungefär samma prisbild.
//
Nina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar