ANNONS
Annons

Vad har ni i kameraväskan förutom kamera+tillbehören?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min Photo Trekker AW innehåller:

Sittunderlag och kåsa.
Tändstickor och näver.
Myggmössa och djungelolja.
Anteckningsblock och pennor.
Kompass och fjällkartor (W1, W2).
En slö kniv och ett långt nylonsnöre.
En 50:öring (för att öppna batteriluckan på min F1n).
Plastburkar att förvara björnspillning i (för DNA-analys).
Vid högtidliga tillfällen även smörgåsar och varmchoklad.

//Jens.

Holmström skrev:
Min Photo Trekker AW innehåller:

Sittunderlag och kåsa.
Tändstickor och näver.
Myggmössa och djungelolja.
Anteckningsblock och pennor.
Kompass och fjällkartor (W1, W2).
En slö kniv och ett långt nylonsnöre.
En 50:öring (för att öppna batteriluckan på min F1n).
Plastburkar att förvara björnspillning i (för DNA-analys).
Vid högtidliga tillfällen även smörgåsar och varmchoklad.

//Jens.
Den väskan verkar vara bra att ha med sej i Paris eller Sahara..."Ler"
Göran

Ha, allt möjligt. Just nu försöker jag att baxa in en Zebra i den. Alltid bra att ha!
Annars har ni täckt de mesta, ni som svarat!

Har en ganska liten väska, så jag får med nöd och näppe med det mest nödvändiga. (Ett par nya och större står på önskelistan.)

När jag plåtar åt någon annan, som vid bröllop f.ex., så brukar jag ha med en liten ant.bok. Bra att ha så man kan checka att man kommer ihåg alla små idéer man har tänkt på tidigare. Dom är normalt helt bort blåsta när man väl står i situationen.

När jag sedan har framkallat, skriver jag ner dom vanligaste misstagen jag har gjort, så att jag kan ta förhold för dom nästa gång.

Rygg säck ute i skog och mark. Kaffetermos och mackor är ett måste, halva nöjet att fika ute i skogen. Ha plats över till att stoppa ner en tröja, har man gått en stund börjar man bli kokt. Alla kamera prylarna finns med, annars retar man sig...Varför tog jag inte det objektivet med! Stativet har jag alltid över axeln, ofta sitter kameran på monterad.

Axelväskan som förvaringsutrymme när man skall ut på stan eller m.m, får blir kvar i bilen. Tar med kameran och extra objektiv i fickan.

Extra minneskort, minst en Tripper, ringblixt, mellanringar, vinkelsökare, Maglite, beanbag, hopvikbart sittunderlag, snickers, etc.

Jag har oftast med mig en Tamrac ryggsäck på 10-12 Kg.

/Ulf

Jocce skrev:
Ja, vad har ni i kameraväskan, förutom kameran, objektiven, blixten, filter osv?
/Jocce

Förutom hela den direkta fotoutrustningen har jag:

Te, smörgåsar, anteckningsblock, penna, liggunderlag, sittskydd, multiverktyg, plastpåsar, vantar, myggmedel, karta&kompass, ficklampa, siliconfett, vaselin, fästingplockare, nycklar, plånbok, mobiltelefon, toapapper, regnkläder, blåspensel, linsputspapper, vattenpass, silicagel.

Senast ändrad:
ulfpersson skrev:
Extra minneskort, minst en Tripper, ringblixt, mellanringar, vinkelsökare, Maglite, beanbag, hopvikbart sittunderlag, snickers, etc.

Jag har oftast med mig en Tamrac ryggsäck på 10-12 Kg.

/Ulf

Vad är en tripper?

/Jocce

De victorinoxtyngda brallorna ersätter kniv, sax, skruvmejsel bla-bla-bla mm osv.

I säcken finns:
*Maskeringstejp
*Batterier
*Spännband (nu rynkar du din panna men det är som hjälpfäste om jag ska ta med ett stativ...)
*Stormtändstickor
*Snöre
*Plåster
*Mera batterier
*2st Slavtändare (hur ofta använder man såna i fält?!)
*+ Diverse krafs som man funderar hur det en gång kom dit.

Roben
/alltid med tung ryggsäck ;-(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar