Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har hänt med min Z3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har det hänt något konstigt med min Z3!?! När jag går på auto-läge vill den filma och när jag går till de manuella valen är där "låst" så jag inte kan göra några val alls! På "A" (bländar-val) Står det bara "P" nere i högra hörnet. Jag kan inte välja bländare. På På "S" (slutar-val) står inte P utan ser ut "som vanligt" bortsett från att jag inte kan ändra slutare. Min kamera har på något vis blivit helautomatisk på alla olika val! Har detta hänt någon annan? Har just uppdaterat till v 1-03 men problemet består.

:-(

Jag vet ingenting om din kamera tyvärr, men brukar det inte på de flesta kameror finnas en meny där du kan återställa fabriksinställningarna? Kan kanske isf vara ngt?

Har du provat ta ur batterierna och vänta några minuter innan du stoppar in dem igen?

Det brukar hjälpa de flesta apparaturer :)

Mvh Ricke

Min Z3a har också gått sönder. Ska lämna in den på verkstad på tisdag. Tror det är servopumpen som läcker :)

ja, prova att återställa till fabriksinställningar (på systemmenyn om jag inte minns fel).
Fast det verkar ju vara nåt allvarligare fel...
Hårdvarureset vore nåt men det vet jag inte om det går att göra

Tack för alla svar. Har provat plocka ur batterierna en längre stund, återställt fabriksinställningarna, samt laddat hem senaste programvaran. Inget fungerar. Min 1 års garanti har gått ut (ca 1½år sedan köp) men jag hoppas få den lagad. :-(

Kent L: Tror det var minoltas hemsida? Sök på Z3 här i forumet, det fanns en annan tråd som hade direkt-länk till uppdateringssidan!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar