Annons

Vad har du för fotomål 2005?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Ja, vad har du för mål? Skall du göra något speciellt? Vill du utveckla dig på något speciellt område? Hur skall det gå till? Helt enkelt uttryckt... vad har du för önskningar och planer?
 
Jag har sagt mig (sedan hustomten dog) att jag skall lägga mer tid på mitt eget foto. Jag skall bli lite egotrippad och göra egna fotoresor för att se vad jag kan åstadkomma i spännande miljöer.

Med uppgraderad utrusning, är mitt mål att fr.o.m våren 2005 (om inte D2X blir jätteförsenad) testa vad jag duger till i de miljöer jag alltid velat fota.

Efter det kanske ni bör hålla koll på fotosidans säljmarknad om ni gillar Nikonprylar ;)
 
Jag skall fortsätta mitt projekt med att fotografera stadsnaturbilder.
Stämningsbilder av Malmö, försöka fånga ljussituationer, spel mellan skugga och ljus.

Jag har jobbat alldeles för mycket under hösten, skall minska ned och inte säga ja till allt.
Kommer fortsätta att bära med mig kameran med 300 och 28-70.

Planera mer bilder, vara förberedd på att sticka ut i skymningen, när blå timmen slår till.
 

Bilagor

  • stad.jpg
    stad.jpg
    35.8 KB · Visningar: 1,126
Har funderingar på att skaffa mig en mellanformatare och med den är tanken att jag skall försöka få ihop bilder till en trycksak som i bilder beskriver kommunen där jag bor.. Mellanformataren är dock inget krav för trycksaken men ett önskemål :)
Kommunen har tyvärr lite dåligt rykte och jag vill försöka visa att det trots allt är en vacker kommun vi bor i med mycket fin natur och gamla anor. Har ingen riktig pejl på hur jag skall genomföra "projktet", men jag har en grundidé och jag får spinna vidare på den. Detta är ett av mina önskade mål med fotograferandet under 2005, sen får man se vad som händer, har småbarn och jobb att sköta också..

/Peter
 
Många mål...

Jag ska utveckla reportageplåtandet så mycket jag kan. Reportageresa om klosterliv i östeuropa i april som det ser ut nu.
Utrustningen ska jag hålla enkel. Konica Hexar och Nikon med normal och en blixt. Och massor av TriX.

Sen ska jag med skräckblandad förtjusning pröva på det här med modellfotografering i studio, och börja styra och ställa.

Det ska göras portfolio, så jag ämnar också bli en grym svartvitkopist.

Snart måste jag försöka registrera en firma också, så jag kan ta betalt...
 
mitt huvudmål är att fortsätta utveckla SV kopieringen, träna på studiofotografering, ljussättning osv
 
Mitt största mål är att få ihop pengar till en Pentax istDS, mitt andra mer lättuppnåeliga mål är att få till många fler tillfällen till modellfoto.
Att bli mer säker och duktig på porträttfotografering.
 
Jag har som mål att få några freelance-uppdrag under våren (det ser lovande ut!) - det känns som om konkreta uppdrag är det bästa sättet att gå framåt för mej. Å sen vill jag utveckla mitt s-v fotande med min nya FTb som borde dyka upp i posten endera dagen! Å så skall jag tenta 8 studieveckor "fotografiets historia" på Konstindustriella... två tegelstenar på ett par tusen sidor tillsammans. Men hej, inga problem, de handlar ju om foto! :)
 
Arleklint skrev:
Ja, vad har du för mål? Skall du göra något speciellt? Vill du utveckla dig på något speciellt område? Hur skall det gå till? Helt enkelt uttryckt... vad har du för önskningar och planer?

2005 kommer att bli enormt utvecklande för mig har jag känningar på, börjar vid fotoskolan i sthlm i januari o kommer att få prova på det mesta misstänker jag.
Det jag verkligen ser fram emot är att ge mig in på mellan och storformats området + att få en djupdykning i Nikon systemet i o med att det används på skolan.
Tillgång till en fullutrustad studio ges ju på skolan med och jag tycker att det ska bli mycket intressant att få jobba mer ingående med den utrustningen :)
 
Arleklint skrev:
Ja, vad har du för mål? Skall du göra något speciellt? Vill du utveckla dig på något speciellt område? Hur skall det gå till? Helt enkelt uttryckt... vad har du för önskningar och planer?

Bli bättre!
Omsätta mer!
Vara trevligare mot alla medmänniskorna, även om de är svin själva!
Köpa nya Nikon!

Ilkka
 
Arleklint skrev:
Ja, vad har du för mål? Skall du göra något speciellt? Vill du utveckla dig på något speciellt område? Hur skall det gå till? Helt enkelt uttryckt... vad har du för önskningar och planer?
Mitt mål är nog att bli duktig och utvecklas i mörkrumsteknik och även, naturligtvis, bildseende m.m.

Hur det skall gå till, ja du, helst någon typ av kurs, kvällskurs eller liknande men det är ju tyvärr ganska svårt med tanke på hur man jobbar. Så har någon något tips på hur man skall lösa den biten så är jag lyhörd. :)

Utrustningen skulle inte heller vara så dumt att utöka och/eller uppgradera fast det kanske inte blir bättre bilder för det men det skulle vara kul. :)
 
Mitt mål är att utvecklas som fotograf och lära känna kameran och olika filmer. Lära mig ta bilder med känsla. Så jag har nog att göra under året...

Sedan skulle det vara kul att ta några exellenta bilder som man skulle kunna förstora och hänga på väggen eller ge bort.
Något annat som skulle vara kul är att sälja en bild, inte bara för pengarnas skull utan även som ett "bevis" för att inte bara jag gillar mina bilder.
Men nu ska jag lära mig kameran först.
 
Har två stora mål varav ett är klart att det ska bli av medans det andra inte är det.
Det första är att åka till San Fransisco / Los Angeles med omgivningar och däremellan vara deltagare på mörkrumsworkshop hos John Sexton en vecka.
Det andra är Afrikaresan men det dröjjer tills jag vet.
Ett tredje mindre mål är att jag får sålt bilder på mina utställningar för att kunna finansiera resor och film.
 
Mitt första mål under 2005 är att ta ännu fler bilder av nakna kvinnor och publicera dem, så att hela världen får se hur vackra kvinnor är, i alla dess former och åldrar.

Mitt andra mål är att börja diska regelbundet.....


Niklas


"Det finns 3 stadier i en mans liv:

1. Han tror på tomten.
2. Han tror inte på tomten.
3. Han ÄR tomten.
 
mitt mål är att bli friskare så jag kan jobba/plåta mer.

och så ska jag banne mig byta till canon om inte nikon tar sig i kragen snart och gör en småbildsstor sensor i en DSLR. *morr*
 
Det enda fotomålen för 2005 är att ta porträtt på mina föräldrar, och att testa lite fjällbilder med mina nya 6x9-kameror. Får se om och när inspirationen dyker upp. :)
 
Mitt mål för 2005 är att kylen alltid ska ha mer film än mat. Sen så skulle jag vilja bli bättre på att kopiera mina s/v-bilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.