Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad händer med mitt paket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur lång väntetid har ni som beställt från technikdirekt.de haft? Den veckan som snart flutit förbi känns som en evighet, en vecka till blir ju outhärdligt ;)
 
Buhu, technikdirekt har slut på 300D-kit. Leveransen kommer ta två veckor extra :O
"This delay arises as a result of a general shortage of goods."
 
På tal om frakt från Tyskland:

Många företag använder DPD som fraktare, detta innebär att paketet går på många olika tåg/lastbilar, beroende på vart det ska. I Unna så fungerar det som en samlastningscentral.

Precis som det sägs här, så registreras inte paketen efter det. Däremot händer det att svenska posten tilldelar paketen ett nytt, svenskt kollinummer, och hux flux så kommer avin i lådan.

Jag säger bara en sak.. UPS Express. Beställde ett EF 400/5.6L från B&H i USA den 7 februari, paketet levererades till min dörr under förmiddagen den 9 feb! Objektivet var tyvärr lite trasigt, skickade tillbaka det den 14 februari (efter lite mailkonversation). Objektivet anlände hos B&H på morgonen den 16:e feb! Ett nytt objektiv skickade till mig den 17:e och jag kommer med största sannolikhet att ha detta på måndag. Det är service det :)
 
Hej!

Jag har åxå betällt lite prylar från tecnikdirekt. Jag blir bara lite konfunderad när jag kollar på postens söktjänst. Där står att "försändelsen körs nu ut till mottagaren". Betyder detta att de kör hem paketet till mig eller?


MVH Uffe
 
Tja, det går fort från Umeå till Tomteboda i Stockholm. Sedan är det 5 km eller så till nästa terminal och sedan ytterligare några mil till nästa. Vad paketet gör under två dygn i Stockholm har jag inte begripit...

Det går nog att spara ett dygn genom att ange en adress norr om Slussen i Stockholm....


Status

2005-03-04 10:44 Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.

2005-03-04 08:09 Postcenter Försändelsen har passerat ett Postcenter och transporteras nu vidare till mottagarens serviceställe.

2005-03-03 00:27 Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.

2005-03-02 15:17 Stockholm Tomteboda Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.

2005-03-02 05:45 Stockholm Tomteboda Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.

2005-03-01 17:25 Umeå Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
 
2005-03-08 Avin anländer. Paketet hämtade jag ut den 4:e mars med hjälp av kollinumret.....
 
Ja de e jobbigt att vänta på leksaker. Jag, som råkar känna lite folk på posten, brukar gå ner innan jag fått hem brevet och kolla om det har kommit. På detta vis slipper man vänta en extra dag på att man skall få uthämtningslappen :)
 
bullen_ skrev:
Ja de e jobbigt att vänta på leksaker. Jag, som råkar känna lite folk på posten, brukar gå ner innan jag fått hem brevet och kolla om det har kommit. På detta vis slipper man vänta en extra dag på att man skall få uthämtningslappen :)

Så kan ALLA göra...man behöver inte ha kontakter på Posten för det...har hämtat ut 7 paket dom 2 sista månaderna en dag tidigare med hjälp av kollinummret + legitimation.

Avin har kommit i brevlådan dagen efter ändå.
 
Kakelgasten skrev:
Så kan ALLA göra...man behöver inte ha kontakter på Posten för det...har hämtat ut 7 paket dom 2 sista månaderna en dag tidigare med hjälp av kollinummret + legitimation.

Avin har kommit i brevlådan dagen efter ändå.

Jaha. Visste jag inte. Dom brukar se så besvärade ut när jag gör så :) Bra är det iaf.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.