Annons

Vad händer med Dimage A3??

Produkter
(logga in för att koppla)

TomasBe

Medlem
Skulle beställa mig en A200 idag å satt och surfade runt lite smått å såg ryktem om att KM ska komma med en A3a. Är det värt att vänta på den istället kanske? Är det nån som vet nät den kan tänkas släppas? Såg en gammal tråd här i forumet men den verkade mest bara vara en massa rykten i. Är det nån som har lite "hard facts" om A3an, eller vet vart man kan hitta????

/Tomas
 
Om du klara av att vänta fram tills slutet på februari. Då är vinterns stora fotomässa avklarad. Om inget nämns där så kommer nog ingen A3 förrens till hösten.
Annas kan du altid fråga KG, han har goda ideer om vad som kan tänkas komma. Applicera först KG filtret(=dividera allt med 2) innan du tolkar hans fantasier.
 
HAHA! ok ska komma ihåg det!! Det han skrev i den gammla tråden om A3an kanske är lite väl bra för att vara sant. Men vem vet!?
 
Allt jag skrivit om A3 är enbart spekulationer o förhoppningar, men få av de egenskaper jag hoppas på är utopier. Tvärtom, lösningarna är redan presenterade, om än i andra modeller... Nåt nytt kommer nog under våren, då får vi se hur många rätt jag har ;-)

A200´s flexibla LCD
A200´s videoupplösning
A2´s suveräna sökare, gärna ytterligare förfinad
Z3´s zoomomfång med A1´s vidvinkel i botten
D7D´s snabba AF
D7D´s snabba serietagning

o så gärna några mumsiga överraskningar i form av inbyggd hårddisk kanske!? Bluetooth kontroll av kameran via dator? Supersnabb raw-buffert. Inbyggd FM-radio?

Bildstabilisator goes without saying...

När!? april? Pris? Inte mer än A2 kostar idag... Färg? Gissa! Minnesmedia? Compact Flash och SD
 
Det finns en pre-PMA rapport som tar upp Z5 och Z20, så det är inte orimligt att det kommer en A3 eller A300.
Eller är det förtiidigt? A200 kom för mindre än 6 månadesr sedan.
 
Det tycker jag, det börjar absolut bli dags nu. Det sker för få revolutioner i den här branschen, sitter o läser i tråden om 350D (äntligen!?) o hittar inget nytt under solen... bara lite mer av allt...

Å andra sidan tuffar Aette på i god form, har passerat 50.000 exponeringar nu...
 
Äsch det behövs ingen. A2 räcker för flera generationer om en 350 är det bästa Canon kan prestera under tio lax...
 
HDFS) (KGS skrev:
Allt jag skrivit om A3 är enbart spekulationer o förhoppningar

VA? Vi som trodde att du i princip ägde Konica-Minolta och visste precis allt! Vi tolkade allt du sa som hårda fakta, och kommer hålla dig personligen ansvarig om det inte stämmer i detalj.

( :) , för de som inte redan insett det)

Anledningen att det dröjer kanske är att A2/200 är såpass bra att den är svår att förbättra tillräckligt mycket att det förtjänar en egen modell.
Varje steg uppåt i modellnummer måste ju nästan medföra en ökning av upplösningen, annars säger alla "men asså vadå, den där kameran är ju inte bättre, bara dyrare och med en massa extra lullull".
 
Prexis, men å andra sidan har Minolta fått en del uppgraderingstips i den här och andra trådar. Det är nog D7D de vill kränga i första hand just nu.

Anta att D9D blir en riktig digital systemkamera, då kommer inte många andra hus vara säljbara, så det gäller för Minolta att inte bita sej själva i svansen.

Jag sitter, otroligt nog, nöjd än o ägnar "väntetiden" åt att fotografera istället. Det e ju ändå det som är tanken.

Onödig info: Aette har snurrat upp i över 50000 exponeringar på 1,5 år. Längre har jag aldrig bott ihop med en gluttsnäppa o fler exponeringar har jag inte klämt ur någon heller.

Förutom det där lilla locket som täcker PC-kontakten (för extern blixt) är kameran helt intakt o fungerar utmärkt.
 
OM jag beställer en A2 eller A200 nu kommer det inte dröja länge innan Minolta avslöjar ett en ev A3a är på g. Har inte råd att köpa en 7D, tyvärr. Har redan sålt min gamla kamera, så nu är man utan. Eller man kanse ska stsa på en D70
 
Men så beställ en då, så vi äntligen får veta vad A3 kommer att bjuda på ;-)

Beställ den över nätet så har du ångerrätt...
 
HDFS) (KGS skrev:
Nåt nytt kommer nog under våren, då får vi se hur många rätt jag har ;-)

Inte många rätt där inte... blev till att krypa till korset o köpa upp sej på en A2 innan priserna börjar stiga *s*. Vad kostar en A2 om ett år?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.