Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad hände med wifi kamerorna?
- Trådstartare RG
- Start datum
Daaaaaniel
Aktiv medlem
För liten efterfrågan.
Hur många behöver EGENTLIGEN wifi på kamerorna. Hade folk tyckte att priset stod i bra förhållande till funktionen hade de sålt bättre och därför funnits kvar.
kan inte se en enda anledning till varför jag ska ha wifi på en digitalkamera.
Hur många behöver EGENTLIGEN wifi på kamerorna. Hade folk tyckte att priset stod i bra förhållande till funktionen hade de sålt bättre och därför funnits kvar.
kan inte se en enda anledning till varför jag ska ha wifi på en digitalkamera.
magnusjoh
Aktiv medlem
Ställer mig samma fråga. Om man som jag tar sportbilder på uppdrag så skulle trådlöst nätverk underlätta. Tänk att i arenan (som ibland har trådlöst nät) kunna skicka bilder direkt till en FTP-server där kunden kan hämta bilder.
Eller är det någon som vet om det finns någon "enhet" där man kan sätta i minneskortet och sedan skicka trådlöst?
Eller är det någon som vet om det finns någon "enhet" där man kan sätta i minneskortet och sedan skicka trådlöst?
foppe
Aktiv medlem
MagnusJoh skrev:
Ställer mig samma fråga. Om man som jag tar sportbilder på uppdrag så skulle trådlöst nätverk underlätta. Tänk att i arenan (som ibland har trådlöst nät) kunna skicka bilder direkt till en FTP-server där kunden kan hämta bilder.
En dator?
/F
magnusjoh
Aktiv medlem
foppe skrev:
En dator?
/F
Tänkte mig något mindre än en bärbar dator... Vill inte redigerar utan bara sända.
P.R.
Aktiv medlem
Inte istället för minneskortet men dessa finns ju (om inte de också sålt så dåligt att de försvunnit):MagnusJoh skrev:
http://www.europe-nikon.com/product/sv_SE/products/broad/803/overview.html
eller
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6459-7231-7233#wft-e1
Tyckaren
Aktiv medlem
Wifi kommer att bli större, problemet är att antalet fria HotSpots i Sverige är för få (vi har en jäkla förmåga att koda dem). Men jag vet att en stor operatör jobbar som sjutton för att öka på takten.
Varför? Alldeles för dyrt att gräva ner kabel till alla som vill ha bredband!
Att det kommer mer på DSLR, det är ju självklart. Men än så länge är det på kompaktkamerorna som det kommit längst.
Ta t.ex. Nikon Coolpix S7c.
Du sitter och tar en fika Akkersbrygga i Oslo, fotar dig själv och ditt säl(l)skap, går över i WiFi läge, väljer bilden(erna), väljer emailadress i kameran och trycker på sänd.
Vips så har din kompis fått ett mail om att han fått bilder från dig, tumnagel och address till Nikons server bifogas i mailet. Man kan också maila till sig själv, för att på så sätt kunna frigöra mer plats på minneskortet.
Visst du hade kunnat ta en "risig" bild med en mobil och MMS:at - men inte blir det i närheten av lika bra.
Så än så länge är nyttan mer "kul" än absolut nödvändig.
Hälsningar
Adam
Varför? Alldeles för dyrt att gräva ner kabel till alla som vill ha bredband!
Att det kommer mer på DSLR, det är ju självklart. Men än så länge är det på kompaktkamerorna som det kommit längst.
Ta t.ex. Nikon Coolpix S7c.
Du sitter och tar en fika Akkersbrygga i Oslo, fotar dig själv och ditt säl(l)skap, går över i WiFi läge, väljer bilden(erna), väljer emailadress i kameran och trycker på sänd.
Vips så har din kompis fått ett mail om att han fått bilder från dig, tumnagel och address till Nikons server bifogas i mailet. Man kan också maila till sig själv, för att på så sätt kunna frigöra mer plats på minneskortet.
Visst du hade kunnat ta en "risig" bild med en mobil och MMS:at - men inte blir det i närheten av lika bra.
Så än så länge är nyttan mer "kul" än absolut nödvändig.
Hälsningar
Adam
Knight Palm
Aktiv medlem
WiMedia-based Wireless USB
T.ex. Artimi förser ett flertal ledande kameratillverkare med inbyggd trådlös teknologi.
Denna nya standard stöttas av både USB Implementers Forum (USB-IF) och Bluetooth SIG
Kolla in PMA2007.
Därför att alla tillverkare väntar på kretsar för WiMedia-based Wireless USB.Robin Gyllander skrev:
Vad hände med wifi kamerorna?
Dom första kom ju under 2005 och nu finns det knappt några nya wifi kameror varför försvann dom?
T.ex. Artimi förser ett flertal ledande kameratillverkare med inbyggd trådlös teknologi.
Denna nya standard stöttas av både USB Implementers Forum (USB-IF) och Bluetooth SIG
Kolla in PMA2007.
Curt L
Aktiv medlem
MagnusJoh skrev:
En sådan här t.ex.:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF05a/23355-23357-23357-23357-298633-12289544.html