PerFogelberg
Aktiv medlem
En gång i tiden jobbade jag på Tellus Foto på Drottninggatan i Stockholm. Någon som kommer ihåg vad som hände med den butiken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte objektiv där oxå nån gång, kanske Svandinavian Photo ställde till det......Bokeh skrev:
Jag passade på att handla en del på Telus på -70 talet när jag besökte Stockholm, kom ihåg att dom var väldigt stora på den tiden, en utav få butiker som hade proffskameror och tillbehör i lager, köpte bla en Motordrive-MF till min Canon F1'a över disk av dom.
Jag har därimot ingen aning om vad som hände med dom, konstigt att dom försvann då dom var så stora och respekterade på den tiden.
/kent
Mozo skrev:
Handlade också en hel del där. Fast HiFi. Dom hade ju en sådan avdelning också. Om jag inte blandar ihop det hela =) Trevliga var dom!
mvh
cf
Jovisst, men det är väl inget mot Gällivare hänget som "ungarna" har nu.Bokeh skrev:
Ha ha ha ! Vilka brallor, tänk att man gått i sådana frivilligt
/kent
Falkman skrev:
Tellus ja..
Där köpte jag min Nikon FM med tillhörande Nikkor 1.8. Tror jag gav runt 1.500:- när det begav sig i början av 80-talet.
Bofoto2 skrev:
Jovisst, men det är väl inget mot Gällivare hänget som "ungarna" har nu.
Förefaller som om konkurs avslutades under 2003.
Minns fortfarande deras knallgula annonser.
Hej!Tellus foto fick ofta besök av mig i början på 80-talet. Köpte mitt allra första Nikkor-objektiv där. En Nikkor 85mm 1:2. Hittade den här härliga annonsen i ett nummer av Aktuell Fotografi från 1978. Those were the days!
Hej Håkan Bråkan!Jaaa, härlig nostalgi, köpte min första systemkamera där 1977, en Canon AE-1 med 50/1.8 för 1525 kr, de var lite billigare, parallellimportwrade bl a Canon och stod själva för garantierna.