Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad hände med Fotosidan Masters?

Produkter
(logga in för att koppla)

Homy

Aktiv medlem
Jag har deltagit i flera år och tycker resultatredovisningen har blivit sämre och alltmer oengagerat över åren. Den här omgången var värst. Det har nu gått ett år, vinnaren är korad, prisad och utställd men fortfarande har vi andra inte fått veta resultatet av deltävlingarna sedan 2022. Jag förstår att man alltid väntar på att publicera resultatet i tidningen först men tidigare publicerades det åtminstone ett par månader senare på webben. I år tar det priset. Ett helt års tystnad på webben och fortfarande "juryn arbetar". Kan inte komma på någon annan tävling med så långsam och eftersatt redovisning. Där har ni mycket att arbeta på. Trevlig helg!

Jag tycker det fortfarande är så.
Och sen blir jag lite irriterad över att man alltid måste fylla i alla slags teknisk data om ett foto man lägger in i en tävling. Jag har inte en aning om ISO och allt annat så man borde få hoppa över detta om man vill.

Senast ändrad:
Jag tycker det fortfarande är så.
Och sen blir jag lite irriterad över att man alltid måste fylla i alla slags teknisk data om ett foto man lägger in i en tävling. Jag har inte en aning om ISO och allt annat så man borde få hoppa över detta om man vill.

Ja, inte mycket har hänt där. De publicerade förra gången resultatet ett par dagar efter att jag skrev här, kanske just på grund av min kommentar men nu är det samma visa igen.

Om du använder Mac kan du bara öppna bilden i Förhandsvisning och trycka på Command + I för att visa info och där står det mesta under EXIF. Annars finns all info i de flesta bildbehandlingsprogram. Jag använder Affinity Photo.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar