Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidSidén

Aktiv medlem
Jag har en Dynax7D med batterigrepp, 2 batterier, ett Minolta 28-100mm f/3,5-5,6 (D), ett Minolta 100-300mm f/4,5-5,6 och ett Tamron 24-70mm f/3,3-5,6. Så långt är väl allt frid och fröjd. Nu är det bara så att jag använder D7D:n som andrakamera (har även en Sony a700 med alla gluggar jag behöver (nästan:)), men funderar på att sälja den och istället köpa en BRA kompakt som är smidigare att ha med. Frågan är nu om det verkligen är rätt val. Vad skulle ni göra? Dessutom, vad kan man begära för ovan nämnda kit (alltså D7D, batterigrepp, 2 batterier, 24-70mm, 28-100mm, 100-300mm). Allt är i gott skick och komplett med originalkartonger.
Tack på förhand.
David.

Jag har en Dynax7D med batterigrepp, 2 batterier, ett Minolta 28-100mm f/3,5-5,6 (D), ett Minolta 100-300mm f/4,5-5,6 och ett Tamron 24-70mm f/3,3-5,6. Så långt är väl allt frid och fröjd. Nu är det bara så att jag använder D7D:n som andrakamera (har även en Sony a700 med alla gluggar jag behöver (nästan:)), men funderar på att sälja den och istället köpa en BRA kompakt som är smidigare att ha med. Frågan är nu om det verkligen är rätt val. Vad skulle ni göra? Dessutom, vad kan man begära för ovan nämnda kit (alltså D7D, batterigrepp, 2 batterier, 24-70mm, 28-100mm, 100-300mm). Allt är i gott skick och komplett med originalkartonger.
Tack på förhand.
David.

Beror såklart helt på vad du använder dina kameror till. Är det hobbyfoto som du ägnar dig åt och enbart söker en reservkamera att ha med utifall din huvudkamera går sönder (och ska vänta på reparation osv.) så är det ingen dum idé. Den bästa kameran är ju den man har med sig.

Om du däremot är på ett bröllopsjobb och din A700 lägger av efter tio exponeringar kanske det inte är optimalt att slänga upp kompaktkameran och fota vidare ;) Missförstå mig rätt...

Prisläge för det kitet begagnat har jag dock ingen aning om...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto