Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad gör "Kontakta NAMN" på annonser?

Produkter
(logga in för att koppla)

blaufish

Aktiv medlem
Hej,

Testat att kontaka en annonsör. Inte fått svar än men det kanske är att han inte hänger på fotosidan varje timme av sitt liv.

Borde man inte få något sorts kvitto på att man gjort en kontakt? De flesta andra sajter gör det. oftast genom att mejla en kopia av ens kontakt till ens mejl-address. Eller dyker det upp något i forumet? Hittar iaf ingen kopia i mejl eller forumet, lite osäker på om funktionen är trasig, eller om man inte skall få något kvitto, eller om det bara är jag som är usel på att hitta på sajten.

Nästa fråga - vad får annonsören? Får den någon kontaktuppgift till den som skickat kontakten? Eller måste man själv berätta vem man är och vilken mejl man har osv för att annonsören skall veta vem man är?

Vore super med lite feedback på hur det skall funka!

Sorry om frågan är hysteriskt basal :)

Det går iväg ett mail till personen som annonserar med din angivna adress som avsändare. I mailet står den text du angav plus en länk till annonsen det gäller och att mailet skickats via kontakta medlem funktionen.

Det är inte helt uppenbart att det fungerar så, trodde också att det blev ett pm eller nåt första gången. ;)

Det är en no-reply fotosidan adress som avsändare men din som reply to typ. Orkade inte skriva allt på mobilen så jag förenklade.. Hade inget för det dock. ;)

Haha, skönt att jag inte är ensam om att fundera på hur det funkar :)

Hmmm, Min address som avsändare känns lite skumt. Innebär inte det att mejlen har en viss tendens att fastna i spam-skydden? Typ är inte poängen med SPF att förbjuda den typen av "falsk-avsändare" ?

(SPF: http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework )

Mjäää...
E-postmeddelandet lär komma från Fotosidan, men med en "svara till"-adress som är avsändarens (din).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar