Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad fotgrafera inomhus ?

Produkter
(logga in för att koppla)

LinusE

Aktiv medlem
hej !
jag har nu kört slut på ideér vad gäller mitt
fotgraferande inomhus. behöver hjälp med ideér.

hoppas på att ni/du kan hjälp mig...

MVH Linus

Allt du kommer på. Vatten i handfatet, diskhon. Droppar på väg. Enstaka blommor. Andra mönster på golv, väggar, osv. Leksaksmodeller, bestick i snygg ljussättning.

Kanske lite tråkigt svar men projekt tycker jag ger nya perspektiv - om ordvitsen ursäktas.

Alltså börja ett projekt, sen vart det leder vet man aldrig när man börjar. Exempelvis:

- Att göra en fin samling över krukväxterna i huset. Det ska vara lite för betraktaren så när- och översiktsbilder behövs. Viktigt då att renodla så man slipper en massa bakgrunder. Bor du i lägenhet kan det ju bli intressanta möten om du tar mig bokstavligt och dessutom knatar in hos grannarna.;--)

- Att leta vinklar som ger geometriska former.

- Hitta nya kombinationer. Något runt och bredvid ser man mors rumpa kanske

Att fota instrument är roligt, om du nu har något, kan vara roligt att göra en serie och sätta på väggen. Håller själv på med mitt gitarr projekt.

de där med projekt lätt riktigt kul...
ska nog ta och fundera ut något projekt
jag kan börja med..

verkligen tack...

Varför inte försöka sej på aktstudier. Det finns inte något så vackert som en naken kvinnokropp och det finns oändliga möjligheter med olika ljussättningar m.m.
Jag har dessutom vorkschops i detta ämne emellanåt.
Mr. G

Akter ska man väl vara med i och inte bara studera. Vad kan det det där "med mera" vara tro?

mvh
Foten - som väl nu får en chop i aktern

Har gjort tavlor med bildserier som representerar ett visst rum.
3 bilder för badrummet t.ex tandborste, tvål och tops.
3 bilder för köket: bestick, korkskruv och sali/pepperkar.

Finns oändliga möjligheter att fånga rummets anda på bild och göra ett snyggt kollage av det (om man kan kalla 3 bilder kollage).

ex. på badrum finns bland mina bilder.

De "No Words" som finns här kanske kan vara till inspiration. Har för mig det fanns en med läbbiga saker från kylskåpet. Kollage av kollagen från kylskåpet, då kommer i alla fall generna att kola av.

Sen finns ju den med självporträtt -måste ses. Appopå kvinnokroppar så kanske kvinnorna vill se något också. Det ska väl vara rättvist?

Fota dammråttorna! Svåra som f-n att få bra på bild dessutom! Kräver fingertoppskänsla med belysningen. Eller också kan man göra som jag gjort: Man väntar tills man har dammlimpor i stället. Lättare att ljussätta, men dammsugaren sätter i halsen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar