ANNONS
Annons

Vad får jag inte missa i London!?

Produkter
(logga in för att koppla)

flipp_90

Aktiv medlem
Jag kommer åka till london nästa vecka och hälsa på min flickvän. Hon kommer jobba en del under min vistelse där och då har jag tänk åka runt en del, se spännande saker och förhoppningsvis fota massor!

Vad tycker du att jag borde hinna med?

London

Svenska sjømans kyrkan. Kan och vet det mesta om London.
En promenad læns Themsen ær aldrig fel.
Heller en tur båt længs med floden.
SoHo.
Finns før mycket. Du borde stanna et år.

Mvh

Lasse

Ifall det regnar kan man alltid gå till något av alla museum. De flesta stora museum har gratis inträde. Åtminstone på British Museum och Science Museum är det tillåtet att fotografera. Det var ett tag sedan jag var där så det kan ha ändrats.

Ifall det regnar kan man alltid gå till något av alla museum. De flesta stora museum har gratis inträde. Åtminstone på British Museum och Science Museum är det tillåtet att fotografera. Det var ett tag sedan jag var där så det kan ha ändrats.

Regnar det går man på en pub!

Jag kommer åka till london nästa vecka och hälsa på min flickvän. Hon kommer jobba en del under min vistelse där och då har jag tänk åka runt en del, se spännande saker och förhoppningsvis fota massor!

Vad tycker du att jag borde hinna med?

The City, Towern, St Catherines Dock, Tower Bridge, Warf, ....äh, gå längs themsen (centrala), en dag på varje sida.

För att erbjuda ett lite mer udda alternativ och om du vill resa en liten bit utanför centrala delarna så är Kew Gardens ett strålande mål för några timmar. Tar runt en 40 minuter att ta sig dit.

Ett annat alternativ kan vara Greenwich.

// Daniel

Borough Market

Rekommenderar stenhårt Borough Market som är en matmarknad där man kan fotografera människor, mat och annat. Mycket givande att ta med sig kameran där och jag brukar gå dit med jämna mellanrum för att fota. Och äta. Och dricka – rekommenderar puben "The Market Porter".

Kew Gardens är fint om man gillar att fota växter och parkmiljöer. Norra London med Highgate och Hampstead är trevligt. Särskilt Highgate med utsikt över London. Camden Market och Brick Lane kryllar av turister men är ändå ok att fota på.

The West End, dvs de centrala delarna av London är välbesökta av turister och det är mycket kommers med en massa affärskedjor. Men, det är ju London det också och det inte helt fel att gå omkring i Soho och Chinatown och fota.

Ha det så kul. Det börjar att bli varmt här också, vilket är trevligt.

Mvh
Fredrik

Halsbandsparakiterna! Rätt kul med dom orientaliska papegojorna som trivs och förökar sig i Europa, lär finnas över 30.000 exemplar i Londonområdet!

Oj, det finns obegränsat att upptäcka i London... beror på vad du har för böjelser!! Fundera på vad du gillar och fråga oss lite mer sen :)

En fika på Aperture Photo är kul, kolla fotoprylar och vila upp fötterna när du tar en java.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar