Persdotter
Medlem
Med typ samma import funktion som i LR?
Med vänlig hälsning
Ola
Nej, jag använder inte rawkonverteraren i Affinity Photo eftersom programmet saknar bibliotek. I det fallet använder jag fortfarande LR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med typ samma import funktion som i LR?
Med vänlig hälsning
Ola
Nej, jag använder inte rawkonverteraren i Affinity Photo eftersom programmet saknar bibliotek. I det fallet använder jag fortfarande LR.
Det är exakt vad jag kommit underfund med också när jag nu kört med, och köpt, PL-sviten.... Nyttja Photolab för det som du tycker går snabbast i PL att göra.
Byt sedan verktyg till alla andra följande moment.
Ja det kostar någon krona extra men du vinner tid och tålamod på det. För att inte tala om att du kan låta din kreativitet styra istället för att programmet begränsar dig.
Även jag är blivande pensionär och har köpt Affinity Photo som jag är mycket nöjd med. Prislappen är - i sammanhanget - synnerligen modest, kr 519:--. Det finns även In Design och under 2018 så kommer Publisher att lanseras.
Ser ut som en bugg. Jämförde med min 2.9.9 i Ubuntu och får fram allt. Personligen brukar jag dra in bilder från aktuell mapp i stället för att öppna. Ett sätt att ta dig runt buggen. För att rapportera buggen, se länk https://docs.gimp.org/en/gimp-bug-report.htmlJag använde GIMP länge, var nöjd då.
Testar den senaste versionen av GIMP 2.10.
Får ett problem som jag visar med bilderna jag bifogat.
Kanske:
- ... är jag som måste läsa manualen för att kunna öppna underkataloger
- ... är installationen som det är fel på
- ... är det en bug som ska rapporteras.
Jag vet inte, men jag känner mig "trött", varför uppstår sådana här problem och varför ska jag ägna tid åt det jag listar ovanför. Ska jag söka på forum för lösningar eller annat. Det känns som om att det finns andra saker att göra.
Men det är saker som det här som gör det svårt att hitta ersättare till Adobes program.
Hejsan. jag vill prova nya Gimp för att se om det har blivi något med användarvänligt. Problemet kom direkt genom att inte öppna RAW/Nef - filer och inte hittar jag något ställe som kan öppna dessa instickmoduler
/Roger
Jag har för mig att man använda UFRaw som plugin i Gimp.Gimp är ingen RAW-framkallare utan en mera renodlat bildbehandlingsprogram.
Gimp i kombination med DarkTable eller RawTherapee är däremot en bra kombination.
Ja, det fanns det verkligen! Stort tack för länken Petter!... Här finns mycket matnyttigt.
https://www.daviesmediadesign.com/tutorials/