Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ersätta min canon powershot s45 med?

Produkter
(logga in för att koppla)

D.M

Ny medlem
Har haft canon s45 powershot sen 2003 riktigt bra bilder bättre än många dagens digitalkameror dock saknar jag lite megapixel. Sen har den bra funktion 9-punkters AiAF AiAF (Artificial Intelligence Auto Focus)

Vad ska jag ersätta den med? behöver inte avancerade funktioner men optiken ska vara bra så jag slipper göra hål i väggarna för att få mer avstånd nä man tar bilder innomhus tack på förhand!

Canon Powershot G10 rekomenderas starkt. Det finns i och för sig lika mycket inställningsmöjligheter som en systemkamera men man kan ju även köra den i P-läge eller gröna rutan om man önskar. Med motsvarande 28 mm vidvinkel får du med mycket för att vara en kompakt och den ger mycket bra bildkvalité. Visst är den lite stor att bära med sig men bra att hålla i. S-45 är ju också rätt stor. Jag gick från S-60 via Ixus 860IS till G10. Den är en fröjd när man inte orkar bära med sig systemkameran även om den inte går ner i skjortfickan.

Mvh

Magnus

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto