Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad betyder punkten på objektivet?
- Trådstartare Timppa Tandtroll
- Start datum
Finns det så små hamstrar och vad är det som motiverar den att sitta kvar på objektivet?Gårdis skrev:
Jag tror att det är en jätte jätte liten målad hamster
avslutat_bj
Aktiv medlem
Möjligen behöver Canonesiska dvärghamstrar en fast punkt i tillvaron, men annars kan man ju konstatera att förutom ändlägena är "standardbrännvidderna" 24 och 35 mm angivna. Mellan dem finns en annan standardbrännvidd. Att den bara är markerad med en liten cirkel beror förmodligen på att "FebruaridagarNärDetInteÄrSkottår" tar alldeles för stor plats.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Irriterande !!!
Har andre forsökt detta?
Undrar Erik J
Min "dot" irriterade så mycket att jag skrapade bort den med en kniv. Kan registrera at mina bilder med detta objektiv har blivit klart bättre..Z. skrev:
Jag tror helt enkelt att tillverkarna gör så här för att vi ska sitta & glo på våra prylar & fundera
Har andre forsökt detta?
Undrar Erik J
Bilagor
martin3
Aktiv medlem
Detta diskuterades på dpreview för ett tag sedan, det var någon som grävde fram en text från Canon som beskrev att objektivet var kortast då det är inställt på punkten (alltså det Jim skrev).
Helt ovärderlig kunskap, jag brukar numera zooma till punkten innan kameran trycks ner i väskan.
Helt ovärderlig kunskap, jag brukar numera zooma till punkten innan kameran trycks ner i väskan.
Timppa Tandtroll
Medlem
Tack för alla svar.
Jag tolkar era inlägg så att punkten inte har någon praktisk betydelse, mer än att sätta myror i huvudet på folk.
Jag trodde att det kanske kunde betyda att objektivet har optimal prestanda på den brännvidden eller liknande.
Jag tolkar era inlägg så att punkten inte har någon praktisk betydelse, mer än att sätta myror i huvudet på folk.
Jag trodde att det kanske kunde betyda att objektivet har optimal prestanda på den brännvidden eller liknande.
Senast ändrad:
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Timppa Tandtroll skrev:
Tack för alla svar.
Myror?? Var det inte hamstrar?
/Jon