Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad avgör om man är proffs eller amatörfotograf.

Produkter
(logga in för att koppla)
Njae proffs skulle inte jag säga. Men men det är en tanke det med.

Kanske en dålig liknelse men du fattar nog bättre av det andra jag skrev ;) Nä nu ska jag ut och jobba. Ha de

Blir lite enklare med engelskan

-What your profession?
- I´m a photographer.
-------------
-Is photography your profession??
- No its just my hobby,my profession is cabdriver.

Jag tycker vi lägger lite för mycket i uttrycket Proffs, på nåt sätt så har det fått meningen superexpert eller liknande i Sverige.Ofta med ett lite negativt förtecken
Egentligen hänsyftar det väl bara till ens yrke..

Förresten, inte har väl Volvo kommit så långt i kvalite så killarna bara byter däck:), jag har en liten aning om att dom skall vara bra mycket kunnigare än så...

Göran

forry4U skrev:

Förresten, inte har väl Volvo kommit så långt i kvalite så killarna bara byter däck:), jag har en liten aning om att dom skall vara bra mycket kunnigare än så...

Göran

HEhe nä volvo har en lång strävan när det gäller kvalité, det är nåt jag vet. ;)

Jag är inte proffs eller amatör. Jag är fotograf ;)

Stina.D skrev:
Motsatsen till professionell är det mångtydiga ordet amatör, ett faktum som även belyser mångtydigheten hos ordet professionell. Amatör kommer av det franska ordet för älskare, och betyder ursprungligen entusiast, någon som gillar sin syssla, varvid det blir profesionellt att vara uttråkad. Den professionelle behöver betalning för att börja arbeta, medan amatören jobbar gärna och gratis. Men i dagligt tal betyder amatör någon som är en klant, varvid det blir professionellt att vara yrkeskunnig."
robarb skrev:
Amatör = älskare för njutning skull
motsatsen = proffs = älskare mot betalning (hora/gigolo)
:-D

Det är sådana här tänkvärda guldkorn som gör att jag återkommer till Fotosidan! Här finns underbara människor med intellektet i behåll. Helt i min smak!

/G (som lever av, för, genom och på fotografi)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto