Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
vad avgör om man är proffs eller amatörfotograf.
- Trådstartare andreas.goransson
- Start datum
forry4U
Aktiv medlem
Blir lite enklare med engelskan
-What your profession?
- I´m a photographer.
-------------
-Is photography your profession??
- No its just my hobby,my profession is cabdriver.
Jag tycker vi lägger lite för mycket i uttrycket Proffs, på nåt sätt så har det fått meningen superexpert eller liknande i Sverige.Ofta med ett lite negativt förtecken
Egentligen hänsyftar det väl bara till ens yrke..
Förresten, inte har väl Volvo kommit så långt i kvalite så killarna bara byter däck, jag har en liten aning om att dom skall vara bra mycket kunnigare än så...
Göran
-What your profession?
- I´m a photographer.
-------------
-Is photography your profession??
- No its just my hobby,my profession is cabdriver.
Jag tycker vi lägger lite för mycket i uttrycket Proffs, på nåt sätt så har det fått meningen superexpert eller liknande i Sverige.Ofta med ett lite negativt förtecken
Egentligen hänsyftar det väl bara till ens yrke..
Förresten, inte har väl Volvo kommit så långt i kvalite så killarna bara byter däck, jag har en liten aning om att dom skall vara bra mycket kunnigare än så...
Göran
Fruckan
Aktiv medlem
forry4U skrev:
Göran
HEhe nä volvo har en lång strävan när det gäller kvalité, det är nåt jag vet.
Jag är inte proffs eller amatör. Jag är fotograf
gerhardp
Aktiv medlem
Stina.D skrev:
Motsatsen till professionell är det mångtydiga ordet amatör, ett faktum som även belyser mångtydigheten hos ordet professionell. Amatör kommer av det franska ordet för älskare, och betyder ursprungligen entusiast, någon som gillar sin syssla, varvid det blir profesionellt att vara uttråkad. Den professionelle behöver betalning för att börja arbeta, medan amatören jobbar gärna och gratis. Men i dagligt tal betyder amatör någon som är en klant, varvid det blir professionellt att vara yrkeskunnig."
:-Drobarb skrev:
Amatör = älskare för njutning skull
motsatsen = proffs = älskare mot betalning (hora/gigolo)
Det är sådana här tänkvärda guldkorn som gör att jag återkommer till Fotosidan! Här finns underbara människor med intellektet i behåll. Helt i min smak!
/G (som lever av, för, genom och på fotografi)