Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad arbetar du på att förbättra just nu som fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hermanssson

Aktiv medlem
Vad arbetar du på att förbättra just nu som fotograf?

Då menar jag inte allt man skulle vilja vara bättre på, utan något specifikt som du håller på att labba med för att uppnå ett visst resultat just för tillfället.

Jag börjar själv att besvara min egen frågeställning:

Jag arbetar just nu på att träna upp mitt eget öga för detaljer. Både när jag riggar inför en planerad bild och när jag komponerar en bild, samt i efterredigeringen. Detta är något jag gång på gång märker att jag brister inom. Det kan vara allt ifrån att jag inte sett den där lilla saken på golvet bakom motivet, eller att jag kunde ha gjort något extra innan jag tog bilden för att ha gett den den där sista lilla touchen.

Jag arbetar på att sluta bry mig om vad andra tycker/vill/kräver av mina bilder och istället gå min egen väg, "my way or the highway" så att säga. Vill dom ha det på nåt annat sätt får dom vända sig någon annanstans.

Jag arbetar på att sluta bry mig om vad andra tycker/vill/kräver av mina bilder och istället gå min egen väg, "my way or the highway" så att säga. Vill dom ha det på nåt annat sätt får dom vända sig någon annanstans.

Ändå lägger du in bilder i kritikerforum för att få veta vad andra tycker om dina bilder? ;)

Öh va? Det gör jag ju för att jag själv vill det och är nyfiken på vad andra tycker... MEN det är en helt annan sak än att någon vill bestämma hur och vad jag ska fotografera? Eller?

En berättelse.

Mitt mål är att försöka hitta en berättelse i varje bild, - förbaskat svårt!
...men alltid en utmaning och oftast kul.

Min blogg här på fotosidan säger mycket :) Just nu håller jag med ljussättning i samband med porträtt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar