Annons

Vad använder du för fotokläder?

Produkter
(logga in för att koppla)
andreasc89 skrev:
Någon som vet vad det kostar att beställa kläder från USA? Tull, moms, skatt osv tänker jag på då.

Funderar på ett par sånna här:http://www.511tactical.com/footwear/12002_5.11_A.T.A.C._6_Low_Boot.html

12% tull
25% moms

Många friluftlivsmänniskor köper kläder och utrustnign i UK.
hittar du någon som skickar till Sverige så blir det nog billigast på dom flesta varorna. 5.11 är ju lite speciella men man kan ju alltid räkna på det.
 
andreasc89 skrev:
Vet du någon bra affär i UK? Som säljer tåliga kängor. Eller kanske borde fråga på Utsidan.se istället :)

Även om jag är lite partisk pga att jag sålt en och annan bild till dom så kan jag rekommendera att du kollar lite närmare på Bestard som är en av få tillverkare som fortfarande tillverkar kängor hantverksmässigt i sina egna lokaler på Mallorca. (De flesta har produktion i Asien) De är dessutom mycket prisvärda.
www.bestard.com
www.barrabes.com
 
Army shop på sveavägen (Stockholm) säljer 511.tacticals sortiment, massor av poliser här i stockholm använder deras byxor och kängor. Lär vara kanonbra. Trevlig butik med kunnig personal i alla fall, de flesta har egen erfarenhet av materielen från diverse FN missioner och från väktarjobb.
 
Funderar på ett par Magnumkängor och ett par 5.11-byxor men man kommer ju aldrig till skott att handla.

Dock har jag redan ett par 90-kängor, men jag intalar mig att magnumdojjor är diskretare till jeans.
 
Vilken bra fråga. Jag har ofta kort kjol och linne på mig, men nu började jag tänka på varför mina porträtt inte har ögonen mot kameran:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.