Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är mest värdefullt: 350d+grepp+kit eller 30d-huset

Produkter
(logga in för att koppla)

KloN

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag hoppas min rubrik är klar och inte missvisande.

Jag sitter i en sits där jag äger en 350d med batterigrepp och en del objektiv. Normalt sett är jag inte alls intresserad av att sälja det, men nu har jag blivit tillfrågad att sälja huset, greppet och kitobjektivet.
Men jag har även en annan kompis som vill sälja en 30d huset till mig för ungefär samma pris.
Jag har flera objektiv som jag kommer spara, och kitobjektivet används knappt. Batterigreppet använder jag preliminärt för att få lite större kamera och mer tyngd.
30d har ju en större display, enligt mig lättare att använda.

Jag vet inte, har huset bättre brusreducering eller något som har med bildkvalité att göra?

Vad skulle ni andra göra?
 
Jag har också haft 350D och bytte så småningom till en 50D.
För mig är det framförallt ergonomin med inställningsrattarna som jag föredrar, inte lika mycket fibblande med menyer.

Sedan är ju skärmen på 350D väldigt liten, så vad som helst känns som ett lyft jämfört med det.

Jag köpte av bara farten ett batterigrepp till 50D också, men jag tyckte den var smidigare utan grepp så jag sålde det.
 
Tack för åsikterna.
Jag är väl mest inne på att byta så vi får se hur det slutar.
 
Jag skulle byta direkt.
Men det här är ju främst en smaksak. Värdet har jag inte stenkoll på, men för mig är en 30D värd mer än 350D+grepp+kit
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.