granen87
Medlem
tjenare, jag är en intresserad hobby fotograf eller vad man kallar sig.
Har inte gått någon kurs eller liknande för fotografering utan gått min egen väg för att hitta på nya lösningar på sätt att fotografera e.t.c
Jag hittar ingen information på internet gällande tillbehör till kameror, jag har en Canon Powershot G6 och några av tillbehören som det står att man kan köpa till kameran är dessa:
Objektivtillbehör (extra)
1,75x Telekonverter TC-DC58N
0,7x Vidvinkelkonverter WC-DC58N
Närbildslins 250D (58 mm)
Objektivkonverteradapter LA-DC58D
Motljusskydd LH-DC30
Min fråga är, vad är en telekonverter, vad är en vidvinkelkonverter, vad gör den för nytta och när behöver jag som gillar att fotografera användning av dessa samt blir det någon stor skillnad på bilderna jag tar?
min kameras Brännvidd är:
7,2-28,8 mm (motsvarande: 35-140 mm på 24x36 mm)
Hur många % skarpare/klarare bilder tar jag om jag köper till en närbildslins 250D (58mm)
"Förbättrar närgränsen på kameran för närbildsfotografering
# 12 cm närgräns i teleläge"
Hoppas någon kan svara på mina frågor
Har inte gått någon kurs eller liknande för fotografering utan gått min egen väg för att hitta på nya lösningar på sätt att fotografera e.t.c
Jag hittar ingen information på internet gällande tillbehör till kameror, jag har en Canon Powershot G6 och några av tillbehören som det står att man kan köpa till kameran är dessa:
Objektivtillbehör (extra)
1,75x Telekonverter TC-DC58N
0,7x Vidvinkelkonverter WC-DC58N
Närbildslins 250D (58 mm)
Objektivkonverteradapter LA-DC58D
Motljusskydd LH-DC30
Min fråga är, vad är en telekonverter, vad är en vidvinkelkonverter, vad gör den för nytta och när behöver jag som gillar att fotografera användning av dessa samt blir det någon stor skillnad på bilderna jag tar?
min kameras Brännvidd är:
7,2-28,8 mm (motsvarande: 35-140 mm på 24x36 mm)
Hur många % skarpare/klarare bilder tar jag om jag köper till en närbildslins 250D (58mm)
"Förbättrar närgränsen på kameran för närbildsfotografering
# 12 cm närgräns i teleläge"
Hoppas någon kan svara på mina frågor