Annons

vad är en sb600 beggad värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikster

Aktiv medlem
En kompis ska sälja en mig en sb600. Den är väl 1.5 år gammal, har haft nåt litet elfel som är fixat är är annars i bra skick.
Vad kan en sån va värd?

/Viktor
 
Vikster skrev:
han föreslog precis 1500kr, det är alltså i överkant?

Överkant och överkant...
Allt är väl relativt, men personligen gav jag nog inte mer än 1000-1200 för den.
Förvisso är den reparerad och går därför kanske inte sönder i första taget, men... man vet aldrig och garantin är ju slut!
 
Vikster skrev:
han föreslog precis 1500kr, det är alltså i överkant?
Nej det tycker inte jag. Du vet vem som haft den, det har bara varit en tidigare ägare. Du säger att den är i gott skick och att elfelet är reparerat, frågan är när. Om det var alldeles nyligen så har verkstaden troligen en garanti på reparationen. Om det var länge sedan så har uppenbarligen inte felet kommit tillbaka vilket talar för att det inte är en krångelblixt. 1500 kr, nypris är 2800, du slipper en extra hundralapp i frakt. Nej det är ett bra pris som din vän knappast behöver skämmas för. Det är inget klipp, men du får svårt att hitta en SB600 i bra skick speciellt mycket billigare och då vet du inte vem eller hur många som använt den. Jag skulle acceptera priset eftersom han knappast får några problem att bli av med den till någon annan.
 
Vill bara kommentera nypriset som paul skrev.
Jag köpte en ny för några veckor sedan för 2195kr så det beror på var man köper!
En snabbkoll på fotokungens hemsida visar samma pris idag! Sb 800 tar de 3395kr
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.