ErlandH
Aktiv medlem
Har du hittat någon lagtext som definierar "privat plats"?När man googlar hittar man ofta just offentligt plats i betydelsen motsats till privat plats och tvärtom så det känns inte som jag är helt ute och seglar.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du hittat någon lagtext som definierar "privat plats"?När man googlar hittar man ofta just offentligt plats i betydelsen motsats till privat plats och tvärtom så det känns inte som jag är helt ute och seglar.
Har du hittat någon lagtext som definierar "privat plats"?
(Hur funkar det med gallerior?)
Den del där man bara går förbi är offentlig/allmän plats, butikerna är det inte. Att det råkar vara tak spelar ingen roll.
Har du hittat någon lagtext som definierar "privat plats"?
Den del där man bara går förbi är offentlig/allmän plats, butikerna är det inte. Att det råkar vara tak spelar ingen roll.
Prova att fota i Stockholms "Gallerian" och se vad vakterna säger.
Det är enligt dem inte offentlig plats och jag håller med även om jag bryter mot deras fotoförbud lite då och då.
Prova att fota i Stockholms "Gallerian" och se vad vakterna säger.
Det är enligt dem inte offentlig plats och jag håller med även om jag bryter mot deras fotoförbud lite då och då.
Det torde vara upp till det företaget att bestämma huruvida fotografering är tillåtet eller inte (även om det företaget skulle råka ägas av kommunen).