Annons

Vad är en Fujifilm Finepix S9600 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Matthias87

Medlem
Vi ska sälja tjejens Fujifilm Finepix S9600, men hittar inget pris på dem eftersom den inte säljs längre. Hon har för sig att hon köpte den för ca 4500kr för ungefär 3 år sedan. Kameran är i jättefint skick, knappt använd.

Någon som vet vad den är värd ungefär?

Mvh Matthias

Vi ska sälja tjejens Fujifilm Finepix S9600, men hittar inget pris på dem eftersom den inte säljs längre. Hon har för sig att hon köpte den för ca 4500kr för ungefär 3 år sedan. Kameran är i jättefint skick, knappt använd.

Någon som vet vad den är värd ungefär?
Mvh Matthias

Ingen aning egentligen, men tvivlar på att man får mer än 1000 kr för 3 år gammal kompakt. Kanske inte ens det, par hundra. Mindre märken som Fuji = lägre pris. Behåll som reserv eller ge till barnen.

PS: Jag tittat efter, det är en systemkameraliknande långzoom stor pjäs utan stabilisator. Ser seriöst ut. Kanske lite mer än 1000 kr.

Far min har exakt den modellen och den är ganska trevlig men eftersom den är stor som en systemkamera men ändock rätt begränsad (liten sensor, ej utbytbar optik mm) så lär den inte betinga några större värden.
En tusing... kanske.

Far min har exakt den modellen och den är ganska trevlig men eftersom den är stor som en systemkamera men ändock rätt begränsad (liten sensor, ej utbytbar optik mm) så lär den inte betinga några större värden.
En tusing... kanske.

Om jag minns rätt så har den samma sensorstorlek som APS-C

Men jag håller med om din gissning på priset.
I bästa fall 1000:-

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto