Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är en D50 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Engelen

Aktiv medlem
Ok era förstå-sig-påare...

Nu har jag knatat och skaffat mig en D80 så nu ska min D50 säljas.
Vad jag tänkte fråga er nu är vad ni tror att den skulle kunna säljas för, alltså vad ni värderar den till, mellan tummen och stortån.

D50 Hus,
Har 2 små skavmärken i underkant på huset.
AF motorn behöver en rengörning.
Tumgummit har blivit lite "fade:at"
Annars fungerar utan problem.

Inköpt i Okt-06, ingen garanti kvar.
Alla kartonger, manualer, kvitton och allt finns.
2 x batterier, Nikon Orginal
Fjärrkontroll, Nikon Orginal
1 SD Sandisk 512MB
1 SD Kingston 1GB

Tja---

-- kolla på nån sajt på begagnat. Tyvärr så verkar ditt slitage vara av den arten att nåt högre pris är inte att räkna med. Särskilt inte då nya instegsmodeller nästan skänks bort. Behåll den som andrahus är rådet

Ser inte anledningen till att behålla den alls.
Så frågan var vad du tror att den skulle kunna säljas för?
Jag räknar inte med att få en 3-4 lappar för den alls.
1.5 eller 2 kanske?

Och den hade alla tillbehör som jag har listat också?
Jag kan ju med lätthet sälja ena batteriet för 300:-

Det följde bara med ett batteri till den. Minneskorten är ju nästan gratis och begagnade batterier är svårsålda då det är svårt att veta hur pass slitna de är.

jag sålde min d50 nyligen för 3 laxar men det var med 18-50 kittet, dock gick den på direkt, och jag tror inte det var något fel på den trots 14000 exponeringar

vet inte vad af rengöring kostar men 2500 minus rengöring är väl ett ok pris antar jag

skulle tippa 2000 är ett bra pris

d70 är dock en äldre kamera, men skicket är mycket viktigt

oftast är det ganska lätt att få sålt på blocket eftersom de flesta där har överpriser, men det är också en hel del "amatörer" där som tror att en systemkamera utan objektiv är defekt...vad jag menar är att om du sätter in den på blocket så ta reda på vad af rengöring kostar och var de kan fixa det, det behövs en hel del info där...

Killen som köpte den visste om alla "defekter" på kameran..
Men han såg inte det som ett problem som vissa tydligen gör.

Enda anledningen jag kan se att köpa en gammal D50 för över 1000 kr är att man vill ha ett hus med AF-motor billigt. Om då AF-motorn är defekt är det svårt att motivera... Men på blocket/tradera verkar det finnas gott om folk utan koll.

Defekt kan betyda "brist i funktion", det behöver alltså inte vara frågan om något som inte fungerar alls för att vara defekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar