Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad är detta?
- Trådstartare Eva R
- Start datum
Ser ut som blixt kombinerat med lång slutartid. Det gör att andra ljuskällor kan "lysa genom" eftersom du hunnit röra kameran under exponeringen innan blixten fyrat av.Eva R skrev:
Jag tog en del bilder igår med min mans D20 och blixt. Ett fåtal av bilderna hade ljusfenomen som här på bilden. Vad är det egentligen? Jag fotade i RAW och detta är en liten bit av bilden något till höger.
Inget fel, alltså.
Eva R
Aktiv medlem
OK, så skulle det kunna vara. Tack för förklaringen! Får jag komma med en följdfråga? Jag hade kameran inställd på 1/30 och Tv, precis som jag skulle gjort om jag hade använt min egen D70, men kameran visade ibland att den tänkte använda 1/4 eller andra tider, vilket den också gjorde då och då. Det skulle inte min D70 ha gjort. Har Canon någon obegriplig funktion som gör att den ändrar inställningar lite när den tycker det verkar befogat? Och, varför reagerade den inte på att det fanns en blixt monterad?
Jag kan nada om Canon, men är inte TV den automatiken där kameran väljer tid och du bländare?Eva R skrev:
Jag hade kameran inställd på 1/30 och Tv, precis som jag skulle gjort om jag hade använt min egen D70, men kameran visade ibland att den tänkte använda 1/4 eller andra tider, vilket den också gjorde då och då. Det skulle inte min D70 ha gjort.
thc
Avslutat medlemskap
Eva R skrev:
Har Canon någon obegriplig funktion som gör att den ändrar inställningar lite när den tycker det verkar befogat?
Hej,
20D har en funktion för att justera exponeringen om den tycker att den kan bättre, man kan slå av den med Custom Functions, C.Fn-16.