Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för djur

Produkter
(logga in för att koppla)

The Ghost

Aktiv medlem
Är det är ett rådjur eller en hjort eller vad ?

Har aldrig sett såna här i Väsby så det blev en fin suprise imorse :)

Bilagor

• hjortar-runsa-crw_2226.jpg
    hjortar-runsa-crw_2226.jpg
    46.1 KB · Visningar: 880
Syns dåligt på bilden, men rådjur har inga vita prickar på sidorna, det har däremot dov/kronhjort.

Har de vuxna djuren vita prickar så är det dovhjort. Varken kronhjort eller rådjur har det.

Sen har dovhjorten en längre svans, som är svart.

mvh Patrik

Tack för svaret,jag har haft en kanon morgon idag.

Dagen började klockan 05
åkte ut och fotade och det var så dött så jag började röra mig hemåt.

Sen dök det upp en Fasan som poserade.

Sen såg jag något som rörde sig på en uppröjd skogsglänta Dovhjort smög mig riktigt nära frågan är var det mitt hjärta som dom hörde bulta eller var det en kvist som jag trampade på,dom drog efter 3 bilder.

Sen gick jag åt samma håll som dom,och där sticker det upp ett par öron från sädesfältet som tillhör ett rådjur som inte har sett mig smyger mig närmare är 25 meter från rådjuret och fotografera tills rådjuret ser mig och drar iväg med en J*vla fart.

Stannar till vid kondis och köper mackor till familjen nam,nam

Tack för hjälpen med djurart benämningen.

som de andra redan sagt så är det dovhjort. en kronhjort är betydligt större och inte inärheten av lika ljusa. så det du har fångat är ett gäng dovhindar som ligger o tar de lugnt i solen. tuggar lite gräs o filosoferar över livets små problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar