Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är det för fågel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja hållningen är klockren ormvråk,, men det kan ju vara en liten rörelse i en annan fågelkropp vi inte ser här i stillbilden,,, Storleken är dock kanske lite väl liten för en ormvråk.. intressant.. "Lejonet bland killingarna"

/MVH Niclas,

Bara för att förvirra lite, min första tanke var uv, tycker den ser lite rund ut i kroppen för en vråk, men jag har haft fel förr ;-)

Kan inte låta bli att visa 2 andra rovfåglar med ännu värre bildkvalite :)

Gissa vilka!

Bilagor

• hö bejershamn 2005-08-30 red.jpg
    hö bejershamn 2005-08-30 red.jpg
    21.3 KB · Visningar: 415
Tack för alla svar :)
så med störst sannolikhet så är det nog en ormvråk. men pga av bilden så är det inte 100%..
Jo, jag tyckte endå att det var lite konstig att duvorna satt där men som nån nämde så är ormvråken inte känd för att gå på andra fåglar.

//Palle

Palle-p skrev:
Jo, jag tyckte endå att det var lite konstig att duvorna satt där men som nån nämde så är ormvråken inte känd för att gå på andra fåglar.

//Palle
Snarare tvärtom i så fall, konstigt at ringduvorna tillåter den att sitta där, dom kan vara ganska ettriga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar