Annons

Vad är dåligt med 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
BugEyes skrev:
Så var det klart, köpte den på lunchen för en stund sedan.

Dags att skriva en recension i äkta fotosidanstil. Du kan kanske t.o.m. slå de snabba D2X-recensenterna! Lite OT, men vissa recensioner är bedrövliga.

Två grejer jag lade märke till i affären när jag kände på 350D'n; nästan för liten i handen och liten sökare (som på min 300D).
 
paco skrev:
Dags att skriva en recension i äkta fotosidanstil. Du kan kanske t.o.m. slå de snabba D2X-recensenterna! Lite OT, men vissa recensioner är bedrövliga.

Två grejer jag lade märke till i affären när jag kände på 350D'n; nästan för liten i handen och liten sökare (som på min 300D).

För sent att skriva en kvalificerad recension, jag har ju redan tagit ett kort med den ;)
 
Nu har jag tagit lite bilder och läst manualen.
Kan jag se på bilderna att dom är tagna med den nya kameran? Självklart inte men dom blev bra.
Skillnaden jag märkte var när jag laddade ner dom i datorn via kabel från kameran. Det låter sig faktiskt göras och går hyfsat fort, dock inte lika fort som med min kortläsare.
Den verkar inte ha problem med mitt Sigma 24-70, fokuseringen var perfekt och jag använde också min Sigma blixt på samma sätt som jag brukar.
För övrigt kan bekräftas att RAW filerna "CR2" fungerar perfekt med Adobes nya version av camera raw i kombination med Elements 3.
Det ska bli kul att prova i hockeyhallen med följande autofokus som också var en av anledningarna att jag bytte.
 
Går det fortfarande att använda Zoombrwser 5.0

Björn,
Grattis till nya kameran. Jag har följt din igångkörning av nya kameran här på länken.

Jag använder ju ZB 5.0 för jämförelse, synk-zoomning och grovsortering av bl.a. fotbollsbilder både i RAW och JPG.
ZB är ju riktigt snabb att jobba i. Går ZB att använda till 350:an också eller har Canon gjort som med 20D stängt av den möjligheten åtminstone för RAW?

Går det att hämta Adobes RAW-plugin till 350:an till t.ex CS eller 3:an gratis som förut till 300:an eller skall dom helt plötsligt ha betalt för den?

Är det någon som vet om det är ett hack på gång till 350:an som ger ISO 3200? Jag har ju blivit väldigt förtjust i den möjligheten som ger lika bra bilder som ISO800 efter tvätt i Noiseware.

Kör du RAW på ishockeyn eller JPG? RAW är vad jag förstår inte ett dugg snabbare, 4 seriebilder, men 350:an kanske skriver snabbare till kortet och återhämtar sig snabbare?

Skall bli kul att läsa om din hockeydebut med nya kameran på lördag.
Christer
 
Hej Christer,
Just nu sitter jag och svär över kameran för jag var ute och tog ca 200 bilder med mitt 70-200 på knattarnas fotbollsträning och alla blev s--t. Mer om det i en annan tråd som jag tänker skriva nu och är tacksam om du tittar på, den kommer att heta något om frontfokus.
Ny camera raw finns att ladda ner gratis från Adobe men jag tror bara den funkar med CS2 och Elements 3.
Jag har aldrig kunnat köra raw på hockeyn därför att 300D varit för långsam, blir nog ingen hockeytest på lördag för nu sitter jag här med hus och objektiv för 16000:- framör mig som tar sämre bilder än min 5 år gamla IXUS.
Nu ska jag skriva den andra insändaren så du får veta vad jag pratar om.

EDIT, vad är ZB?
 
300D? 350D?

Nu kommer jag ifrån ämnet, men på tal om 300D och 350D. Jag har tänkt mej att köpa en 300D, men har nu funderat över om det är värt att lägga yttligare ca 2000 (?) på en 350D. Jag är ingen direkt proffsfotograf.

Vilket köp gör jag bäst i? Några tips?
 
Victor, det vore kanske bättre om du tog det i en egen tråd eller läser någon av alla de trådar som skrivits när andra ställt samma fråga. I det stora hela beror det på vad du tänker fota och om du behöver en snabb kamera, annars kan det nog kvitta.
 
Christer, jag missade rubriken på ditt inlägg. Det följer med en ZoomBrowser, jag har dock inte använt den.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.