Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas74

Aktiv medlem
Att söka in till en bildbyrå med inriktning av mitt motivområde (i detta fall natur/friluftsliv), som alltså redan har mycket bilder av detta...... alltså mer av deras kunder som efterfrågar detta men samtidigt mycket mer konkurrans av bildbyråns andra fotografer.

Eller att söka in till en byrå som har begränsat med sådana bilder.... kanske mindre kunder som efterfrågar sådana bilder men samtidigt blir man nästan ensam om dessa kunder.

Rent spontant tycker jag det känns som det andra alternativet är bättre, men jag vet kanske inte så mycket om verkligheten.

Spåna på.......
(eller finns det någon som är verkligt insatt?)

Eller att söka in till en byrå som har begränsat med sådana bilder.... kanske mindre kunder som efterfrågar sådana bilder men samtidigt blir man nästan ensam om dessa kunder.

Rent spontant tycker jag det känns som det andra alternativet är bättre, men jag vet kanske inte så mycket om verkligheten.

Spåna på.......
(eller finns det någon som är verkligt insatt?)

E kanske inte så insatt i alla turer kring en bildbyrå, andra alternativet verkar bättre! Då blir det mycket enklare att sälja in specifika bilder. Men jag ställer mig också frågan, hur har du tänkt att lösa detta med skatt o så, typ att bilbyråer ogärna köper av personer som inte skattar för sina inkomster själva, typ F eller FA-skattsedel?
Ilkka

Kan vara en fördel, de byråer som jag e med i "kräver" att jag skall ha en F-skattsedel. Dom vill abslout INTE betala mina skatter o sociala avgifter!
Men kolla med skattemyndigheterna där du bor, hur mycket pengar du får ta in,för att det fortfarande skall räknas som hobbyverksamhet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar