Annons

Vårträff i Vargön

Produkter
(logga in för att koppla)
Morgon träff??

Vart ska vi träffas på morgonen?
Någon som har ideer?

Skulle ekbacken på Halle vara bra platts?
Kanske kl 0600??
 
Hej,

jag undrar...ni som varit på dessa berg, är det lätt att ta sig fram? Finns det gångbanor, är parkeringar nära sevädigheter m.m.? Har svårt att gå längre sträckor utan hjälp, har rullator men funkar det här tro?

Mvh / Janne
 
Hej Janne.

Bergen är ganska kuperade om man lämnar vägen.
Stigar är ju stigar.
Fallet i Vargön bör du kunna besöka utan problem.
Jag tror att du kan få stort utbyte av ett besök då det finns mycket att se från dom små vägarna.
 
Hej Lennart.

Ekbacken ligger på Halleberg, alltså på Vargön sidan.
Från Vargön kör du rakt upp på berget, följer sedan bara vägen nästan så långt du kan.
Några hundra meter innan änden tar du av till Höger.
Det är skyltat "Ekbacken".
 
Snabelvarg skrev:
Hej Janne.

Bergen är ganska kuperade om man lämnar vägen.
Stigar är ju stigar.
Fallet i Vargön bör du kunna besöka utan problem.
Jag tror att du kan få stort utbyte av ett besök då det finns mycket att se från dom små vägarna.

Tack skall du ha för infon, har ju varit där förr om åren när man var liten knalle med min familj. Men har mest bilat runt med en picknick då o då. Och jag har kommit att tänka på en sak när jag följt denna tråd, och det är om någon känner till att det skall finnas/funnits någon "plåtälg" som man ser från vägen som går mellan Halle och Hunneberg tror jag. Kan den finnas kvar tro? man kunde skymta denna älg mellan trädtopparna på något av bergen. Skulle vilja se den igen isf.
Jag skall absolut dit senare i vår/sommar.
 
Jern skrev:
Tack skall du ha för infon, har ju varit där förr om åren när man var liten knalle med min familj. Men har mest bilat runt med en picknick då o då. Och jag har kommit att tänka på en sak när jag följt denna tråd, och det är om någon känner till att det skall finnas/funnits någon "plåtälg" som man ser från vägen som går mellan Halle och Hunneberg tror jag. Kan den finnas kvar tro? man kunde skymta denna älg mellan trädtopparna på något av bergen. Skulle vilja se den igen isf.
Jag skall absolut dit senare i vår/sommar.

Jan: "plåtälgen" finns kvar! Den går att se från vägen som går mellan Vargön och avfarten ut till Vänersnäs. Jag kan inte beskriva exakt, men om jag kommer ihåg ska jag försöka mäta med bilen från Vänersnäsavfarten. Älgen brukar målas - som sedan väldigt lång tid tillbaka - i alla möjliga färger...

Lennart: Om vi ses på fredag, så ska jag visa dig vart Ekbacken ligger... Om inte annat så stämmer vi träff på lördagmorgonen så lotsar jag dig upp...


//Peter
 
Ska vi ses på parkeringen precis när man kommer uppför Halleberg?? Det är en bra mötesplats. Därifrån kan vi ta oss samtidigt bort till Ekbacken. Har vi tur så kanske vi ser en morgonpigg älg på vägen dit!

Ska vi ses där 06:00 eller tidigare för att vara på Ekbacken 06:00?

//Peter
 
På parkeringen kl 0600 låter bra tycker jag.

Ska vi summera vilka som kommer?

Lista:


Ola Svanberg
Tim Svanberg
 
Snabelvarg skrev:
Hej Lennart.

Ekbacken ligger på Halleberg, alltså på Vargön sidan.
Från Vargön kör du rakt upp på berget, följer sedan bara vägen nästan så långt du kan.
Några hundra meter innan änden tar du av till Höger.
Det är skyltat "Ekbacken".

Tackar så mycket, räkna in mig med..
 
Skulle gärna hängt med, men denna helgen funkar inte. Hoppas ni får det trevligt! :)
 
Jag ska försöka vara där till 06:00.
Jag har ca 1 timmes resa, och skall på konsert ikväll så om jag inte orka kommer jag lite senare.
Frågan är hur jag får tag på er då, om någon kunde skicka ett mobilnr till [email protected] vore det bra.


Ola Svanberg
Tim Svanberg
Peter Wahlström
Lennart Jansson
Sebastian Maj
Christer pettersson
 
Jag tänker också komma. Eftersom det är en bit att köra (från Mölndal) så vänta inte på mig om jag kommer för sent. Jag hittar er nog ändå. I annat fall så hittar jag säkert tillräckligt att fota ändå i området.

Ola Svanberg
Tim Svanberg
Peter Wahlström
Lennart Jansson
Sebastian Maj
Christer pettersson
Håkan Svensson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.