Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vårträff i Vargön

Produkter
(logga in för att koppla)

Snabelvarg

Aktiv medlem
då var det dax att planera våran vår träff.
Inom några veckor planerar vi att träffas vid fallet i vargön för att fota ett fantastiskt fall,underbar vår miljö, utbyta ideer och umgås.
Vi har inte spikat någon datum än, men i början på maj är nog intressant.
Vad tror ni om helgen 7 eller 8 maj??

Hälsningar Ola Svanberg

Anmäl er gärna här under..

Ola Svanberg
 

Bilagor

  • crw_0017b-400.jpg
    crw_0017b-400.jpg
    47.5 KB · Visningar: 699
Den helgen är perfekt!!

Vi får se vart vi utgår ifrån. En tur till Brudslöjan som du bifogade på bild är ju ett givet val för vårfoto tycker jag. =o)

//Peter
 
Ja detta skall bli trevligt. Skall försöka få med mig två nya fotografer med till berget.
Det blir ungefär samma tid som i höstast?
 
Detta har jag och Peter W pratat mycket om och jag personligen sett fram emot. Hoppas på fint försommarväder så man kan köra hoj dit :) Förhoppningsvis har jag fått min nya dator så jag kan ta med den gamla Hasselbladaren ut i det fria...
 
Snart dax nu!!

Hej:

Hur det ut? Hur många blir vi?
För er som inte har varit där kan jag lova en fantastisk oas.
Jag gjorde en liten läges kontroll igår och möttes av en rent av exploderande vår.
Vi behöver snart boka en fast datum.
Vilken dag passar bäst? 7 eller 8 maj?
 

Bilagor

  • crw_0044400.jpg
    crw_0044400.jpg
    44.9 KB · Visningar: 444
7:e blir bra för mig också...
Vilken tid ska vi satsa på? Det är väl inte fel att fånga lite tidig sol om vädret tillåter...?

/Peter
 
Då kör vi 7/5 !!!

Vi bör nog planera vart vi besöka på förmidagen.
Fallet som ligger i Vargön ska besöka på EM.
Är det någon som har en Förmidagside?
 
*funderar så det ryker ur öronen*
Det beror ju lite på vilken tid vi samlas också... Tidiga mornar kan det vara fint på berget. Har solen gått upp så kanske det kan vara trevligt att träffas någon annanstans... men frågan är ju som sagt VAR?! Bergen är ju egentligen det mest attraktiva i Vargön och visst finns det många sköna ställen...

Det skulle vara nånstans där man inte har varit innan... Fallet på Hunneberg är ju iofs rätt kul att fota, men Eldmörjan känns det som man har fångat på bild vid det här laget...

Ovandalen på Halleberg är väldigt vackert, men kanske ännu vackrare på eftermiddag/kväll? Det är också en bit dit... Utsikten på Halleberg är ganska fantastisk. Speciellt om man inte har varit där innan. Utsikt över hela vargön, vänersborg och södra delen av Vänern. Därifrån kan man promenera bort mot ättestupan och ta en fika. Vem vet vad som kan vara värt att fota, men det ger sig nog. Har vi tur så dyker det kanske upp en älg! =o)

Det var bara lite idéer från min sida... Fortsätt ni att spruta ut flera idéer så får v se vad vi ska enas om.

Vi kan också höra vad de som kommer långväga ifrån är sugna att besöka... Kanske finns några speciella önskemål? (Lennart, har du nåt förslag?)

Huvudsaken ä´ la´ att de ä kul å träffas å "tjôta" lite foto som vi säger här i Trollhättan =o)

//Peter
 
Jag funderar på en riktigt tidig morgon!
Kanske bortåt ekbacken på Halle, därifrån kan ju promenera till predikstolen eller nåt.
Det är ju lite som Peter säger att vid eldmörjan och brudslöj fallet har man varit nästan för mycket. Vill söka något nytt!!
 
Kanske ska ta och åka upp redan fredag kväll i så fall och slagga i vindskydd så man kan vara uppe och väcka tuppen, som det ser ut just nu så är jag gjuten på denna rundtur :) Litar på lokalbefolkningens goda omdöme när det gäller val av platser...

Lennart
 
Snabelvarg skrev:
Jag funderar på en riktigt tidig morgon!
Kanske bortåt ekbacken på Halle, därifrån kan ju promenera till predikstolen eller nåt.
Det är ju lite som Peter säger att vid eldmörjan och brudslöj fallet har man varit nästan för mycket. Vill söka något nytt!!

Bra Idé !! Där är det fint att promenera.
Jag är också gärna för en tidig morgon eftersom jag inte kan vara med sålänge på dagen.

Vad kan vara lagom? 6-7-tiden?

/Peter
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.