Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vågat att köpa 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att du ska vänta - i evigheter. Det kommer alltid att finnas nya modeller "runt hörnet". Utvecklingen kommer aldrig att stanna så att du kan köpa den modell som kommer att gälla för all framtid.
7D mk II kommer at töverglänsas av mk III som kommer at töverglänsas av EOS 8D, som kommer att överglänsas av ...

Petter ...

Precis! Som att vänta på en lite snabbare eller billigare dator.

Bästa kommentaren i denna tråd. =) Du får det att låta så perverst. ^^ (eller så är det trötta jag kl 12 på natten humorn som slår in). Bra kommenter iaf.

Härligt med fria fantasier. Det lilla jag använt den hittills, måste jag säga att den är grym. Men man har en del att lära.

Efter att har varit utan kamera utr i 5 månader så kunde inte suget hållas.
Hade tidigare
7D
Sigma 18-50 2,8
Canon 70-200 f4/L
Blixt
Massa filter + pol
Batterigrepp
+ mm
Har haft tidigare 400D-50D & sista 7D.

Nu igår blev det lite oväntat både ett beg Canon 15-85 & en beg 7D + att jag hade ett 70-200 f4/L som jag använt på systers hus som jag har fått låna lite då / då.

Förstår inte ni som håller på att velar fram å tillbaka, det kommer ju komma uppdateringar hela tiden på nya hus så varför vänta? Vill ni ha en 7D så köp det nu & gå ut & fota & njut.

Hade inte råd med en 7D. Det blev en 600D istället. Båda har 18 Mp och C-storlek på sensorn. 7D har Dual DIGIC 4 och jag får nöja mig med en enda enkel DIGIC 4. Målsättningen är att få fram lika fina bilder. Men orkar man bära, så hägrar fullformat med pixelnogrannhet.

Nu igår blev det lite oväntat både ett beg Canon 15-85 & en beg 7D + att jag hade ett 70-200 f4/L som jag använt på systers hus som jag har fått låna lite då / då.

Tror du fick tag i den 15-85 jag såg igår här på köp/sälj. Iallafall om det var från mannen i Miljonprogrammet!! Synd att man inte var snabbare

ANNONS