ANNONS
Annons

Vågar man?

Produkter
(logga in för att koppla)

baccis

Medlem
Måste bara ställa frågan...
Dyker upp massa reklam från Wish på objektiv som är 150-600 och ännu "maffigare". Finns det någon som vågat sig på en sådan affär?
Visst har jag funderingar men, njaa...

Hörs på namnet. Att man "whish" att få användbara varor. :) Sen undrar folk varför det går så många miljöförstörande fraktfartyg med "skräp" från Kina.

Oh våga!
Ser fram emot den recensionen :)
Köpt klämmor, reflexskärmar och annat småbös som inte påverkar bilden från wish, men jag skulle då rakt inte köpa objektiv där.

Ett Tamron 150-600 G1 kan du troligen få för 3000-3500. Ett är till salu på FS för 3700, men det finns andra liknade om du behöver 600mm. Ett Tamron 70-300 vC kan du troligen få runt 2000:-

Jag har ett Sigma 150 - 500, APO HSM som jag inte använder om det skulle vara intressant...

Köpte det som fanns i Norberg tidigare idag.
Mitt första långtele var detta första generation av Tamrons, det fick mycket beröm i starten och jag väntade på det i nästan ett halvår, det var lång leveranstid, jag köpte ett nytt för över 10000:-. När generation 2 kom så sjönk priset på detta som en sten, men det har ju inte blivit sämre för det, även om G2 är bättre

Har sett massor av bilder med 420-800mm
Ganska imponerande kvalite faktiskt.
Handhavandet är nog dock rätt svår.

/Stefan

wish lär ha huvudkontoret i San Francisco, så det är mycket möjligt att amerikanen i filmen är en anställd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar