Mirano
Medlem
Sitter i tankarna om man vågar satsa på att utbilda sig till fotograf, jag känner för att lämna sverige och har hittat en utbildning i Santa Barbara i USA som är på 1 år. Det blir dock endel i studieskulder då jag inte har några pengar själv. Bortsett från att resan hade varit väldigt spännande och roligt, vågar man satsa på det? Ser en eventuell blivande arbetsgivare det mer positivt att man har studerat i USA än att man har gjort det i Sverige? Skulle gärna vilja arbeta runt om i världen på olika platser. Hur pass hård är konkurrensen inom branschen?
Har varit arbetslös till och från under 3 år nu och känner att jag behöver studera något, och ska jag studera vill jag inte ha något vanligt tråkigt svensson jobb. Frågan är om man vågar satsa på det eller om man ska försöka hitta något annat, inte så kul att ha dyra studieskulder att betala tillbaka om man sen inte kan hitta något arbete.
Har varit arbetslös till och från under 3 år nu och känner att jag behöver studera något, och ska jag studera vill jag inte ha något vanligt tråkigt svensson jobb. Frågan är om man vågar satsa på det eller om man ska försöka hitta något annat, inte så kul att ha dyra studieskulder att betala tillbaka om man sen inte kan hitta något arbete.