Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Våga handla från utlandet

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har för mig att det gäller inom USA. Klicka på länken om free shipping så står det mer info.

B&H är ett bra ställe. Fraktfritt brukar gälla bara inom USA. Men på varje produkt finns en länk så du kan kolla fraktkostnaden. Tull och moms tillkommer dock i Sverige. Optik för över 15000 SEK kan ändå löna sig betydligt att köpa där. Garantin gäller dock inte inom EU (om tillverkaren inte är snäll) utan varan måste skickas till USA för reparation inom garantitiden. Dock är ju min erfarenhet att varor brukar vara gjorda så att just det som går sönder under garantitiden är det som inte täcks - och det är ju fall, smällar, vatten. Annars håller ju grejerna.

Optik för över 15000 SEK kan ändå löna sig betydligt att köpa där. Garantin gäller dock inte inom EU (om tillverkaren inte är snäll) utan varan måste skickas till USA för reparation inom garantitiden.
Nja, många tillverkare (t ex Canon och Nikon) har världsgaranti på objektiven, dock ej på kamerahus.

Om köpt i USA vad jag förstår, gäller inte världsgarantin. Undantaget är Olympus.

Jupp, köpte mitt Canon 70-200 f/4L IS ifrån USA. 1år garanti gäller på optik så länge du har garantisedeln & kvitto tillhands. Fick mitt optik justerat på garanti nyligen innan 1års dagen.

Själv bor jag i Finland och har köpt 2 objektiv från simplyelectronics.com.

Det har tagit ganska länge att få de saker jag beställt med både objektiven har fungerat kanon samt att jag sparat mer än 200 euro/objektiv jämfört med ifall jag harde köpt motsvarande objektiv härifrån.

Tull & moms

Bara för att förtydliga:
varans pris + eventuell frakkostnad till Sverige används som tullvärde. Så om objektivet kostar 1000USD och frakten 30USD så betalar du först 7% tull på 1030USD och sen ytterligare 25% moms på detta.

B&H är definitivt att lita på. En av de större aktörerna på marknaden skulle jag tro...

Ett besök IRL är ju förstås det roligaste och ett måste för varje fotointresserad som sätter sin fot i NYC. Butiken är bland det mest speciella jag sett i fotobutikväg iaf :D

// Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar