Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Växelriktare (12V till 240V) till kompaktblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Jag har precis snabbtestat att koppla en växelriktare (1000 W) inköpt på Elfa(http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/6516.htm) från bilen till en av mina Bowens kompaktblixtar (500W) och tänkte det kunde vara intressant för dom som har kompaktisar som dom vill ta med ut på fältet.

Jag har inte hårdkört grejerna ännu - men det funkar bra att köra EN blixt på omvandlaren, när jag försökta köra två slog den ifrån.

Jag var tvungen att ha bilen påslagen (den indikerar när spänningen blir för låg för att kunna starta bilen) men jag har å andra sidan ett kasst batteri som det är dags att byta.

Återkommer när jag kört grejern lite hårdare...men visst är det trevligt att kunna ta med sig en blixt ut på fältet till en hyffsad penning. Men tänk på att du inte kan köpa grejerna på biltema eller Clas Ohlson...det behövs rejäla doningar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.