Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Väskor! (crumpler)
- Trådstartare Jacob vP
- Start datum
Linmajon
Aktiv medlem
Jag var i NYC förra veckan och skulle bl.a. ev. köpa en mindre Crumplerväska. Jag gjorde det inte. Det föll på att facken i den var lite för små för att passa mig och att karborrebanden inte satt längs hela bredden i väskan, så det gick inte att flytta de två väggarna helt fritt. Dessutom hade den ett internt lock med band för filmrullar. Eftersom jag har en D60 snart är den bara ivägen.
De var också ganska dyra, $700 och uppåt.
Jag hittade en annan billig väska som var helt perfekt.
Jag föreslår att ni kollar väskan noga innan ni köper den, men visst är den fin.
Jag hittade en annan billig väska som var helt perfekt.
Jag föreslår att ni kollar väskan noga innan ni köper den, men visst är den fin.
erhu
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
mm, det låter dyrt...
Är det nån som har koll på den där Packingtoninsatsvarianten (www.skrivihop.nu )som diskuterats bla på www.photo.net? Den borde väl funka i tex en vanlig Timbuk2 och skulle dessutom kunna flyttas till vanliga ryggsäckar som har lite bättre passform än fotoryggor?
Joker
Aktiv medlem
Det blev en GLAMOUR PHOTO CASE från Jessops. En helt grym väska som sväljer mycket och är väldigt diskret. Ok, en ryggsäck är bättre att bära om man ska gå längre sträckor med dels måste man knäcka några ägg för att göra en omelett och dels så kan man alltid stoppa ner väskan i en ryggsäck. Jag har själv fjällvandrat med den i en ryggsäck.
Är du nöjd med den? Har någon annan köpt en Crumpler?joker skrev:
Det blev en GLAMOUR PHOTO CASE från Jessops. En helt grym väska som sväljer mycket och är väldigt diskret. Ok, en ryggsäck är bättre att bära om man ska gå längre sträckor med dels måste man knäcka några ägg för att göra en omelett och dels så kan man alltid stoppa ner väskan i en ryggsäck. Jag har själv fjällvandrat med den i en ryggsäck.
Joker
Aktiv medlem
Jag är grymt nöjd med väskan. Den sväljer utan problem hus med en 50 eller en 24, en 80-200, en 28-105, motljusskydd till dessa, film, trådutlösare, filter, manualer, blixt e t c. Med andra ord - allt man behöver. Väskan är diskret och ser INTE ut som en fotoväska vilket var huvudargumentet för mig.
Jag kan bara komma på två nackdelar. Dessa är förknippade med faktumet att det är en väska av typen cykelväska. Dels är den ingen höjdare att bära längresträckor - där är en ryggsäck överlägsen. Dels är den lite styv i konstruktionen som följd av att det är en stötskyddad fotoväska. Detta medför att den inte får den optimala passformen som man förknippar med en cykelväska.
Jag kan bara komma på två nackdelar. Dessa är förknippade med faktumet att det är en väska av typen cykelväska. Dels är den ingen höjdare att bära längresträckor - där är en ryggsäck överlägsen. Dels är den lite styv i konstruktionen som följd av att det är en stötskyddad fotoväska. Detta medför att den inte får den optimala passformen som man förknippar med en cykelväska.
Aramis
Avslutat medlemskap
Hallå!! Recenssioner efterlyses!!
Är det någon som faktiskt har tagit steget och testat någon af dom?
Det här verkar vara precis vad jag letat efter. En diskret fotoväska till resor. Vilken Crumpler kan man få ner en Minolta X-700 med en 28-85, en extra 70-210, en blixt af mindre storlek, 20 rullar, en tunn jacka eller en tröja + en guidebok?
Om ni nu har köpt någon... Har det varit möjlighet att byta den, om man nu har gjort en missbedömning af storleken?
Är det någon som faktiskt har tagit steget och testat någon af dom?
Det här verkar vara precis vad jag letat efter. En diskret fotoväska till resor. Vilken Crumpler kan man få ner en Minolta X-700 med en 28-85, en extra 70-210, en blixt af mindre storlek, 20 rullar, en tunn jacka eller en tröja + en guidebok?
Om ni nu har köpt någon... Har det varit möjlighet att byta den, om man nu har gjort en missbedömning af storleken?
De finns numer på YFO i Sthlm (förmodligen också i deras GBG:s- eller Malmöbutik). Av ngn outgrundlig anledning så fanns inte cykelbudsväskan där (men två andra modeller. Kanske cykelbudsväskan var slutsåld). Kollade inte priserna.
Så om du bor i närheten så kan du knata förbi och spana in dem.
Så om du bor i närheten så kan du knata förbi och spana in dem.
Aramis
Avslutat medlemskap
elmfeldt skrev:
De finns numer på YFO i Sthlm (förmodligen också i deras GBG:s- eller Malmöbutik).
Super!!! Konge!!! Saft suse!! Du har möjligtvis inte en adress, ett telnr. eller liknande??
Adresserna till Yfo.Aramis skrev:
Super!!! Konge!!! Saft suse!! Du har möjligtvis inte en adress, ett telnr. eller liknande??