** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Väska till min D80

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Jag är i behov av en kameraväska och har sökt lite bland inläggen men en hel del av de rekommendationer som gavs är produkter som inte finns kvar i lager. Därför provar jag att ställa frågan igen och hoppas att ingen knäpper en nybörjare som mig på näsan för det.

Jag har idag en Nikon D80 med standardgluggen 18-70. Jag kommer med stor sannolikhet att köpa ett zoomobjektiv och även en fast 50/1.8D står på önskelistan. Mer än så här blir det nog inte vad det gäller större prylar utan det är nog mest något enstaka filter, minneskort eller dylikt som slinker ner i väskan.

Jag har kikat på Crumpler (på nätet) och gillar deras design. Dock så är det ett stort virrvarv vad som passar mig i storlek och här hade jag hoppats på lite tips.

Köpte Orion Trekker II till min D80 och är nöjd! Har kamerahus med monterat 18-70 och löst 70-200, några filter, laddare, 2 motjusskydd, manualen + lite smågrejor i nedre delen. Sen använder jag den övre till plånbok solbrillor och dyl.
Tror jag gav mellan 600-700 kr, sökte på Pricerunner för billigaste leverantören.

Lite text hämtad från deras sida:
Orion Trekker II är en smart ryggsäck som ger bra plats för kamerautrustning i nedre facket och personliga saker i övre facket.
Genomskinliga fickor för att lätt lokalisera utrustningen utan att behöva öppna fickorna
Mjuk insida av bortstad trikå för att skydda utrustningen mot damm och repor.
Kapacitet: SLR med zoom objektiv och 2-3 extra linser, blixt eller kompakt kikare samt personliga saker.
Storlek bottenfack: 28x16,5x16cm
Storlek övre fack: 30x17,5x26,5cm

Ha en god kväll!

Fick en Nikon CF-EU01 (kolla under produkter o recensioner, där finns även en Crumpler CF-EU02) på köpet med min d80. Tycker den är rätt rymlig med 2 fack för kort, batteri på framsidan under "locket". Den skulle gärna få varit lite hårdare och axelremmen litet bredare, blir obekvämt om man skå bära den en längre tid.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar